موضوعات: اخبار دریایی

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به ۲۸۵ میلیون تُن افزایش می‌یابد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، محمد راستاد در جمع خبرنگاران در بوشهر به طرح‌های توسعه‌ای در در بنادر تجاری استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سواحل مکران و بندر چابهار پرداخت و اظهار داشت: بندر تجاری چابهار به‌ عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در مسیر مهم ترانزیت جنوب شرق در توسعه زیرساخت‌های آن از جمله تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از بیش از ۲۵۰ میلیون در سال، تا پایان برنامه ششم به ۲۸۵ میلیون تُن افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه طرح‌های زیربنایی توسط این سازمان انجام می‌شود تصریح کرد: پروژه‌های رو‌بنایی و تجهیزاتی و کارخانجات تولیدی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.
راستاد با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های بندری تصریح کرد: بخش خصوصی افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان در بنادر در قالب ۴۳۰ قرار‌داد سرمایه‌گذاری کرده و از محل این میزان سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار نفر هم اشتغال‌زایی مستقیم شده است.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت