موضوعات: سرخط خبرها

ترابری بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان ثبت شد/ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ “حمیدرضا محمدحسینی تختی” امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۴۳ مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه‌جا شدند که بیش‌ترین آن‌ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

وی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به ۳۹۷ هزار و ۸۴۷ نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

مدیر بندر شهید باهنر با اشاره به افزایش ۹ درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری(قشم) و شهید حقانی نیز گفت:  در این بازه زمانی ۲۶۰ هزارو۴۸۱ هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جابه‌جا شدند.

محمدحسینی تختی، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می‌کنند و  امضای این تفاهم‌نامه نیز با هدف‌گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده‌ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

لازم به ذکر است؛بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم‌ترین  بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می‌رود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت