موضوعات: سرخط خبرها

ضرورت تغییر نگاه حکمرانی کشور از خشکی به دریا ​

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، فریبرز محمدی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور، با موضوع اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور، تاکید کرد: تا امروز و تا پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، نگاه اقتصادی در کشور، خشکی محور بوده است.

محمدی با بیان اینکه حکمرانی و نگاه کلان در کشور تاکنون خشکی محور و بری نگر بوده و باید به نگرش بحر محور تغییر کند، تاکید کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، یک سند بالادستی و یک الگو و خط مشی مطلوب جلوی هم دستگاه‌ها و نهادهای متولی دریایی، برای مدیریت یکپارچه در حوزه دریا قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از مباحث مطرح در مبحث آمایش سرزمینی، عدم تعادل ها در حوزه دریا است.

رئیس کمیته توسعه و آمایش سرزمینی مجمع تشخیص مصلحت از تشکیل کارگروه توسعه دریامحور، برای تعیین چارچوب ها و شاخص‌های تشخیص در مجمع خبر داد و خاطر نشان کرد: مجمع در راهبرد توسعه دریامحور بر اساس سیاست‌های ابلاغی، به دنبال تغییر نگاه از خشکی به دریا و برداشتن عدم تعادل‌های ایجاد شده در این حوزه است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت