موضوعات: سرخط خبرها

برای تحقق توسعه دریامحور به توسعه ناوگان نیاز داریم/ ناوگان دریایی کشور مستهلک شده است/ لزوم تشکیل کنسرسیومی برای حمایت از توان ساخت کشتی در داخل کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی احمدی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور، با موضوع اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور، تاکید کرد: ناوکگان دریایی کشور و شرکت ملی نفتکش با عمر ۱۹ و نیم سال، در حال مستهلک شدن است.

احمدی توضیح داد: شرکت ملی نفتکش برای حفظ و ارتقای صیانت از ظرفیت‌های جابه‌جایی، با توجه به نیازهای جدید بازار، باید به فکر ناوگان جدید و نوسازی ظرفیت‌ های خود باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اعلام اینکه این شرکت به ۵۰ فروند شناور اقیانوس پیما با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد دلار نیاز دارد، تاکید کرد: اگرچه شخصا به حمایت و تقویت ظرفیت داخلی در ساخت شناور اعتقاد دارم، اما چنین ظرفیت اعتباری و توان و تکنولوژی ساخت شناور نفت‌کش در داخل کشور وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه نوع شناورهایی که شرکت نفتکش نیاز دارد، الزاما باید خارج از کشور تامین شود، تاکید کرد: اجازه بدهیم، تحت لوای قانون حمایت از توان داخلی، کار مملکت را نخوابانیم و کشور را معطل یک قانون ناکارآمد در ساخت شناورهای پیشرفته با تکنولوژی خاص نکنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به تکنولوژی جدید ساخت شناور و نبود ظرفیت تکنولوژیکی ساخت در داخل کشور، گفت: ناچاریم برای رفع خلا و جلوگیری از خسران در آینده، به سمت سفارش ساخت در خارج از کشور برویم.

وی با بیان اینکه وقتی از ظرفیت خارجی برای ساخت شناور نفتکش حرف می‌زنیم، منطور کشور چین است، افزود: پیشنهاد ما برای سفارش ساخت شناور، استفاده از ظرفیت توافق و قراداد ۲۵ ساله با چین در صنایع دریایی است.

احمدی همچنین برای حمایت و پشتیبانی از ظرفیت‌های ساخت شناور در شیپ یاردهای صدرا، ایزوایکو و غیره پیشنهاد کرد ابتدا طرح در این ارائه شود و سپس به مقتضای آن، کنسرسیومی ایجاد گردد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت