موضوعات: سرخط خبرها

افغانستان از بندر چابهار بهره‌برداری ترانزیتی می‌کند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، قاسم عسگری نسب در گفتگو با روزنامه شرق با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به محصور بودن کشور افغانستان در خشکی، بندر چابهار می‌تواند با پتانسیل اتصال به آب‌های آزاد و اقیانوس هند، کالاها و محصولات افغانستان را به دنیا صادر کند.

وی افزود: مسئولان افغانستان، بندر چابهار را یکی از بنادر مهم تجاری برای انتقال کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور، یک مسیر امن و ارزان و یک کریدور پایدار برای ترانزیت و صادرات کالاهای خود می‌دانند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان،  همکاری و تفاهم ایران و افغانستان در اواخر سال ۱۴۰۲، در راستای توسعه روابط و سرمایه‌گذاری شرکت ستارگان خراسان مهاجر از افغانستان، جهت ساخت یک برج 25 طبقه مسکونی، تجاری و هتلینگ در منطقه آزاد چابهار با عنوان “فاخر” بوده است.

عسگری نسب تاکید کرد: سفر اسفند ماه سال گذشته هیات تجاری و اقتصادی افغانستان به چابهار، در راستای سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری و در زمینه اجرای این پروژه با همکاری منطقه آزد چابهار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هیات افغانستانی در سفر سال گذشته به چابهار به منظور اعلام سرمایه‌گذاری در ساخت برج فاخر ، هیچ برنامه و پیشنهاد خاصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت و محوطه‌های پسکرانه بندر شهید بهشتی ارائه نکرده بودند اما در سفرهای قبلتر که هیاتی  از وزیران و فعالان اقتصادی  به ریاست ملابرادر رییس الوزاری افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند، پیشنهاداتی برای توسعه تجارت و ترانزیت از این بندر ارائه نمودند و خواستار در اختیار  داشتن یک ترمینال لجستیکی در بندر شدند که سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی خود را برای در اختیار  قرار دادن زمین برای سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد BOT اعلام نمود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت