موضوعات: اخبار دریایی

توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر احمد محمدی‌زاده در همایش توسعه آبزی پروری خرد معیشتی با مشارکت مردم و محوریت روستاهای ساحلی در تنگستان اظهار داشت: محور این همایش، مردم هستند و برپایی این برنامه در راستای تحقق عملی شعار سال است.

استاندار بوشهر به اولویت های اقتصادی سال جاری در استان بوشهر پرداخت و افزود: اجرا طرح‌های پرورش ماهی در قفس‌های کوچک در نوار ساحلی استان بوشهر با مشارکت روستاییان تهیه شده است.

 وی با اشاره به موفقیت‌های طرح‌های آزمایشی پرورش ماهی در قفس در استان تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس چهار لایه دارد که پرورش در نقاط ساحلی، کم عمق، عمق متوسط و عمق بالا در آب‌های استان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت طرح‌های اقتصادی مردم محور تصریح کرد: از مزایای طرح‌های اقتصادی مردم محور، این است که هر شخصی با توان و ظرفیت مالی متفاوت می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ، در این عرصه فعال می‌شوند.

بر‌اساس این گزارش سرپرست معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر  با بیان اینکه طرح‌های پرورش ماهی در قفس با محوریت روستاهای ساحلی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های سواحل استان پرورش ماهی در قفس در آبهای ساحلی تدوین شده است.

علی قوام‌پور با تبیین پرورش ماهی در قفس کوچک مقیاس در سواحل استان بوشهر گفت: در این عرصه ظرفیت‌های اقتصادی روستاهای ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.

سرپرست معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر اضافه کرد: در طرح‌های پرورش ماهی در قفس مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها در روستاهای ساحلی استان بوشهر ضروری است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت