موضوعات: اخبار دریایی

موج دریا در نوار ساحلی بوشهر تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با مرین‌پرس در بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: توصیف این هشدار وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید تا ۴ دی ماه است.

وی نوع مخاطره هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر را وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت دانست و گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۲۵۰ سانتیمتر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را خلیج فارس دانست و خاطر نشان کرد: این وضعیت مخاطرات در پی دارد که اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی از آن جمله است.

وی اکنون ارتفاع موج دریا در استان بوشهر را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر دانست و تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر از اواخر وقت در فراساحل مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود ضمن خودداری از تردد دریایی از جمله قایق صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر از شنا کردن در نوار ساحلی استان بوشهر خودداری شود.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت