موضوعات: شیلات

خوزستان استان اول آبزی پروری در کشور است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فتح الله ابو علی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال آینده شهرستان‌ها محوریت فعالیت‌های شیلات خواهند بود که این امر نیز ارتباط و تعامل سازنده با نمایندگان، مدیران و ادارات مربوطه را می‌طلبد.

وی، استقرار مرکز توسعه و توان افزایی شیلات در خوزستان را فرصت بی‌نظیری برای استان قلمداد کرد و افزود: راه‌اندازی کارگروه واگذاری امسال کلید خورد و جلسات این کارگروه‌ها به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه احیای مجتمع چوئبده آبادان و طرح نرسری میگو نیز یکی از اقدامات ارزشمند ما در سال جاری است، ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی ارتباط و تعامل خوبی با دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی از جمله دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم دریایی خرمشهر، پژوهشکده آبزی پروری جنوب و پژوهشکده میگوی کشور شکل گرفت.

ابوعلی با اشاره به اینکه رهاسازی ماهیان بومی در بهبود معیشت مردم مؤثر بوده است و سال آینده هم با کمیت و کیفیت بهتری ادامه می‌یابد، خبر داد: رهاسازی ۱۲ هزار قطعه بچه ماهی در دریا به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در سال آینده نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شیلات ارزان و زودبازده است، تصریح کرد: افزایش انتظارات و سطح توقعات مردم و مسئولان ناشی از جایگاه برتر شیلات در استان است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تقویت بازارهای داخلی با استفاده از ظرفیت صداوسیما، راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و بازارها به منظور افزایش سرانه مصرف در دستور کار است و در سال آینده توجه ویژه به بازار داخلی از اولویت‌های مهم شیلات است.

ابوعلی تأکید کرد: باید نگاه توسعه نگری کمی و کیفی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار بدهیم که در این راستا برنامه‌ها و اهداف شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف برای سال ۱۴۰۰ ترسیم و برنامه‌ریزی و حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده ارائه شود.

وی افزود: آمارها باید به درستی و قابل استناد ارائه شود و اولین اولویت کاری ما در سال آتی، بحث آمارهاست و هیچ‌گونه قصور و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

مدیرکل شیلات خوزستان، ضعف صنعت شیلات را در بخش کارخانه‌های خوراک و کارگاه‌های فرآوری بیان کرد و گفت: در فراوری و بازار محصولات باید بازنگری شود.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت