موضوعات: شیلات

۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد سایت پرورش آبزیان سردآبی اشنویه اختصاص یافت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سایت پرورش آبزیان سردآبی “بیمضرته “با هدف تکثیر و اصلاح نژاد انواع ماهی در فازهای متفاوت در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت طرح از لحاظ اقتصادی و جنبه منحصر به فرد بودن آن که قابلیت صادرات به کل کشور را دارد این طرح در اولویت قرار گرفت.

فرماندار اشنویه افزود: موقعیت مکانی خاص این مجتمع از لحاظ بکر بودن و قرار گرفتن در نواحی کوهستانی با شرایط جغرافیایی خاص از اصلی‌ترین شرایط جهت ایجاد این طرح است که مناطق کوهستانی “تاله‌جار” در محدوده “بیمضرته ” با دارا بودن شرایط لازم جهت اجرای این طرح پیشنهاد شده که پس از بررسی‌ها و مطالعات کارشناسان و جلسات متعدد مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت: مساحت این طرح ۱۸ هزار متر مربع است و با اجرای این طرح برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که قابلیت تبدیل به قطب صادرات انواع متفاوت و اصلاح شده گونه های مختلف ماهی را در کشور دارد.

مام‌عزیزی ادامه داد: اعتبار اولیه این طرح با درنظرگرفتن بازه‌ زمانی لازم به سازمان جهادکشاورزی و بخش خصوصی به عنوان مجری طرح اختصاص یافته که امیدواریم با تسریع در اخذ استعلامات به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

به گزارش ایرنا، ۹ مزرعه پرورش ماهی شامل هشت واحد فعال و یک واحد غیرفعال با تولید سالیانه ۴۲۷ تن در این شهرستان فعالیت دارند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت