موضوعات: شیلات

۱۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در سد مخزنی گیلانغرب رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

«محمدرسول حیدری‌فر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بچه ماهی ها از نوع کپور، بیگ هد، آمو و فیتوفات هستند که در سد مخزنی گیلانغرب رهاسازی شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه چهار سد در شهرستان گیلانغرب قرار دارد، این پتانسیل هست که سالیانه بیش از این تعداد بچه ماهی در آن رهاسازی شود و اداره کل شیلات استان کرمانشاه هم نظر ویژه ای روی این موضوع دارد.

رییس اداره شیلات گیلانغرب در ادامه گفت: در شهرستان یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت اسمی ۲۰تن داریم و همچنین ۲ مزرعه پرورش ماهی قزل آلا سردابی نیز با ظرفیت ۳۵ تن و دیگری با ظرفیت پنج تن وجود دارد.

حیدری فر ادامه داد: در سد زاگرس هم تعداد ۱۱ بهره بردار پرورش ماهی قزل آلا در قفس داریم که ظرفیت تولیدی آن ها در سال ۲۴۰ تن است.

وی گفت: با توجه به اینکه سد دایک، سراب و سد شرف شاه سومار قابلیت آب شرب دارند امکان طرح پرورش انواع ماهیان وجود ندارد و تنها می‌توان در اراضی پایاب سد طرح پرورش ماهی ایجاد کرد.

در شهرستان گیلانغرب علاوه بر طرح پرورش ماهی در قفس، سه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری و سه سد مخزنی، زاگرس و سراب نیز وجود دارد که هم اکنون سالیانه ۲۱۰ تن انواع ماهیان از این منابع آبی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار تن جمعیت دارد.   

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت