موضوعات: شیلات

تولید سالانه بیش از ۲۲ هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عطاالله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالانه حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و بیش از ۴۷۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مزارع پرورش ماهی در شهرستان «اردل» قرار دارد، عنوان کرد: میزان صادرات ماهی از استان طی سال گذشته حدود ۱۵۰ تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشترین صادرات ماهی به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است، مطرح کرد: عمده فروش به صورت ماهی تازه می‌باشد.

ابراهیمی به صنایع تبدیلی حوزه ماهی اشاره کرد و ادامه داد: صنایع تبدیلی در زمینه بسته بندی و فرآوری ماهی می‌باشد که حدود سه هزار و ۵۰۰ تن در سال گذشته فرآوری و عمل آوری انجام شده است.

وی افزود: گونه تولیدی ماهی در چهارمحال و بختیاری از نوع ماهی قزل آلای رنگین کمانی می‌باشد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آلودگی نفتی سرخون و خسارات‌های وارده به مزارع پرورش ماهی، تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی «سرخون» همچنان تعطیل هستند و برآورد خسارات سالانه به دلیل استهلاک مزارع و عدم ذخیره سازی بچه ماهی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه می‌گردد.

ابراهیمی با بیان اینکه مزارع خسارت دیده ناشی از پساب پتروشیمی لردگان در حال حاضر فعال هستند، گفت: میزان خسارت وارده موضوع از طریق کارشناسان مربوطه و مراجع قضائی در دست بررسی می‌باشد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت