موضوعات: سرخط خبرها

آغاز به کار هفتاد و نهمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC 79) در لندن/ رایزنی در خصوص تایید نهایی سیستم پردازش آب توازن طراحی شده توسط یک شرکت ایرانی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



هفتاد و نهمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC 79) با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی و آژانس های تخصصی دولتی و غیردولتی، به صورت وبدئو کنفرانسی در لندن آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این اجلاس که با 15 دستورکار از 12 سامبر( 21 آذر ماه جاری) شروع شده است، طی پنج روز، 109 سند دریافتی با موضوعات و مسائل مربوط به کربن­زدایی کشتی ها و کارایی انرزی بحث و بررسی می شود.

بر اساس این گزارش، اصلاحات به کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی( MARPOL)؛ بازنگری در استراتژی مدیریت گازهای گلخانه ای؛ گزارش داده های زیستی و انتشار گازهای سمی؛ بررسی موضوعات مختلف عملیاتی موثر بر اجرای کنوانسیون مدیریت آب توازن و پیشنهاد تعیین یک منطقه ویژه حساس دریایی در شمال غربی دریای مدیترانه از دیگر موضوعاتی مورد بحث در این اجلاس خواهد بود.

در هفتاد و نهمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی همچنین در خصوص تایید نهایی سیستم پردازش آب توازن طراحی شده توسط یک شرکت ایرانی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران با هیاتی متشکل از نماینده دائم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو و نمایندگانی از سازمان بنادر، شرکت ملی نفتکش ایران، سازمان محخیط زیست و انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در این اجلاس شرکت کرده است.

این نشست تا روز جمعه مورخ 16 دسامبر( 25 آذر) ادامه خواهد داشت.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت