آغاز به کار هفتاد و نهمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC 79) در لندن/ رایزنی در خصوص تایید نهایی سیستم پردازش آب توازن طراحی شده توسط یک شرکت ایرانی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



هفتاد و نهمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی (MEPC 79) با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی و آژانس های تخصصی دولتی و غیردولتی، به صورت وبدئو کنفرانسی در لندن آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این اجلاس که با 15 دستورکار از 12 سامبر( 21 آذر ماه جاری) شروع شده است، طی پنج روز، 109 سند دریافتی با موضوعات و مسائل مربوط به کربن­زدایی کشتی ها و کارایی انرزی بحث و بررسی می شود.

بر اساس این گزارش، اصلاحات به کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی( MARPOL)؛ بازنگری در استراتژی مدیریت گازهای گلخانه ای؛ گزارش داده های زیستی و انتشار گازهای سمی؛ بررسی موضوعات مختلف عملیاتی موثر بر اجرای کنوانسیون مدیریت آب توازن و پیشنهاد تعیین یک منطقه ویژه حساس دریایی در شمال غربی دریای مدیترانه از دیگر موضوعاتی مورد بحث در این اجلاس خواهد بود.

در هفتاد و نهمین اجلاس کمیته محیط زیست دریایی همچنین در خصوص تایید نهایی سیستم پردازش آب توازن طراحی شده توسط یک شرکت ایرانی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران با هیاتی متشکل از نماینده دائم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو و نمایندگانی از سازمان بنادر، شرکت ملی نفتکش ایران، سازمان محخیط زیست و انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در این اجلاس شرکت کرده است.

این نشست تا روز جمعه مورخ 16 دسامبر( 25 آذر) ادامه خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقویت ترانزیت و اقتصاد دریا از اولویت‌های برنامه هفتم است

چ آذر 23 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سند برنامه هفتم توسعه در حال بررسی و تدوین است. از آنجایی که بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان مهم در اجرای این برنامه مطرح است، پیشنهادها و نقطه‌نظرات خود را با حضور نمایندگان اتاق ایران در […]

همچنین بخوانید: