رشد 73 درصدی در 403 پروژه عمرانی بنادر کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشد 73 درصدی در 403 پروژه عمرانی بنادر کشور

رشد 73 درصدی در 403 پروژه عمرانی بنادر کشور

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی در همایش سالانه مدیران این سازمان، با اشاره به آماده بهره‌برداری بودن ۳۶ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال، اظهار کرد: تدوین ضوابط روسازی معابر و اصول زهکشی محوطه‌های بندر با پیشرفت ۸۵ درصد و همچنین تدوین ضوابط تعیین کاربری‌های اراضی بندر با رویکرد تسهیل در گردش بار با پیشرفت ۹۲ درصد از جمله مهم‌ترین اقدمات سازمان بنادر در سال جاری محسوب می‌شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با اعلام تعیین تکلیف پروژه‌های خاتمه یافته در حوزه عمرانی، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم و راهگشای سازمان بنادر در حوزه زیر ساختی، برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف و عقب‌مانده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی از در دست مناقصه بودن تجهیزات مقابله با آلودگی‌های شیمیایی بر اساس کنوانسیون OPRC، خبر داد و گفت: تامین ۶ دستگاه لورینگ آرم ثابت و متحرک بنادر انزلی و امیرآباد و تأمین ۵۱ فروند انواع شناور راهنمابر، گارد، تجسس و نجات، یدک‌کشی، لایروبی و بویه‌گذار از مهم‌ترین اقدمات محسوب می‌شود.

فتحی با اشاره با چالش‌های سازمان بنادر در حوزه مهندسی سواحل، تاکید کرد: فقدان اهتمام مناسب بر نگهداشت زیرساخت‌های عمرانی بنادر؛ بهره‌برداری غیر اصولی از زیرساخت‌ها تجهیزات و آسیب آنها؛ تاخیر در تحویل تجهیزات دریایی و بندری جهت تعمیرات اساسی و عدم تحویل به موقع زیرساخت‌های بندری جهت انجام عملیات تعمیرات اساسی از مهم‌ترین چالش‌ها قلمداد می‌شود.

به گزارش سازمان بنادرو دریانوردی وی تاکید کرد: دستورالعمل تعمیرات و نگهداری اساسی باید اجرایی و ارزیابی شود.

 

درباره اخبار بنادر بیشتر بخوانید:

 

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید معاون استاندار منگستائو قزاقستان از بندرامیرآباد / اعلام‌ آمادگی بخش خصوصی قزاقستان برای ارتباط تجاری از طریق بندر امیرآباد

ی اسفند 7 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان و هیأت همراه از مناطق عملیاتی و اراضی سرمایه گذاری بندرامیرآباد بازدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ قانات قولژانوف عصر روز گذشته (6اسفند1401) در صدر هیأتی تجاری به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری […]
بازدید معاون استاندار منگستائو قزاقستان از بندرامیرآباد

همچنین بخوانید: