موضوعات: سرخط خبرها

ساخت و ساز درحریم دریاها ممنوع است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن بابایی در نشست هماهنگی اجرای حدنگاری دریایی، تاکید کرد:  دریا انفال و متعلق به همه مردم است و ما موظف به پاسداشت آن برای آیندگان هستیم.

مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست با اشاره به وجود سازه های دریایی متروکه و بدون مالک که موجب استفاده های غیر قانونی و قاچاق کالا و سایر مشکلات برای کشور می شوند، اظهار امیدواری کرد: اجرای کاداستر دریایی بتواند به توسعه قانونی و بهینه عرصه های دریایی کمک کند و شاهد بهبود وضعیت استفاده و بهره برداری از دریاها باشیم.

مهدی نیکو کار اظهار کرد: براساس قانون صدور اجازه تاسیس اسکله و سایر تاسیسات و تجهیزات دریایی ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره برداری (با هرگونه کاربری اعم از تجاری، نفتی، صیادی، گردشگری و …) بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی افزود: ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی ممنوع است.

نیکوکار ضمن اعلام پروژه های مرتبط با کاداستر دریایی انجام شده در سازمان بنادر و دریانوردی مانند طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM)، طرح مدیریت یکپارچه عرصه های دریایی کشور (MSP) ، ایجاد کارگروه ساماندهی سواحل، کارگروه توسعه سواحل مکران ، طرح جامع بنادر بازرگانی کشور، ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی(PMOGIS)  آمادگی سازمان بنادر را برای همکاری در اجرای کاداستر دریایی اعلام کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت