ساخت و ساز درحریم دریاها ممنوع است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن بابایی در نشست هماهنگی اجرای حدنگاری دریایی، تاکید کرد:  دریا انفال و متعلق به همه مردم است و ما موظف به پاسداشت آن برای آیندگان هستیم.

مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست با اشاره به وجود سازه های دریایی متروکه و بدون مالک که موجب استفاده های غیر قانونی و قاچاق کالا و سایر مشکلات برای کشور می شوند، اظهار امیدواری کرد: اجرای کاداستر دریایی بتواند به توسعه قانونی و بهینه عرصه های دریایی کمک کند و شاهد بهبود وضعیت استفاده و بهره برداری از دریاها باشیم.

مهدی نیکو کار اظهار کرد: براساس قانون صدور اجازه تاسیس اسکله و سایر تاسیسات و تجهیزات دریایی ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره برداری (با هرگونه کاربری اعم از تجاری، نفتی، صیادی، گردشگری و …) بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی افزود: ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی ممنوع است.

نیکوکار ضمن اعلام پروژه های مرتبط با کاداستر دریایی انجام شده در سازمان بنادر و دریانوردی مانند طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM)، طرح مدیریت یکپارچه عرصه های دریایی کشور (MSP) ، ایجاد کارگروه ساماندهی سواحل، کارگروه توسعه سواحل مکران ، طرح جامع بنادر بازرگانی کشور، ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی(PMOGIS)  آمادگی سازمان بنادر را برای همکاری در اجرای کاداستر دریایی اعلام کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حوثی ها اینترنت کل جهان را قطع می کنند؟

چ بهمن 11 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز حوثی‌های یمن پس از حملات هوایی متوالی آمریکا و بریتانیا که قابلیت‌های تهاجمی گروه مسلح را هدف قرار داده بودند، دوباره به اوج خود رسیدند. علیرغم عملیات مشترک غربی که قصد داشتند توانایی حوثی‌ها را برای تهدید ترافیک دریایی در دریای سرخ کاهش دهند، […]

همچنین بخوانید: