موضوعات: سرخط خبرها

از کارگران و کارفرمایان نمونه در بندر امام خمینی(ره) تجلیل شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر خوزستان در جریان این مراسم، ضمن گرامی داشت یاد شهدای جامعه کارگری، با اشاره به اشتغال11 هزار و 866 نفر کارگر در بخش‌های مختلف این منطقه ویژه اقتصادی بندری مشغول فعالیت هستند، گفت: در پایان سال گذشته  نزدیک به 15 میلیون تن معادل 70 درصد کالای اساسی کشور در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که علی رغم ثبات در تعرفه‌های خدمات بندری همزمان با نوسانات نرخ تورم و حجم بالای عملیات، خدمات مطلوبی به صاحبان کالا ارائه شده است.

ابوطالب گرایلو ارتباط دو سویه و همگرایی بین جامعه کارگری و کارفرمایی به منظور تفاهم و حل اختلافات را از شرایط لازم برای نیل به محیط کاری آرام و بدون تنش برای تداوم فعالیت‌ها، جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و در نتیجه گسترش فرصت اشتغال عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه با اشاره به لایروبی کانال دسترسی دریایی در آبراه خورموسی و احداث یک میلیون متر مربع انبارهای مسقف، تصریح کرد: تمامی این اقدامات به این منظور انجام می‌شود که زمینه حضور سرمایه‌گذاران و فرصت ایجاد اشتغال بیش از گذشته فراهم آید.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرساخت اراضی توسعه‌ای بندر موسوم به 600 هکتاری خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های جدید در اراضی توسعه‌ای و ایجاد جذابیت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران تلاش می‌شود ضمن توسعه فعالیت‌های بندری، حرکت به سمت مکانیزه‌سازی پایانه‌های تخصصی کالا و مهیا کردن زمینه احداث بندر جدید، جبهه‌های کاری جدیدی برای کارگران و ارمغانی برای نسل آتی فراهم بکنیم.

لزوم ترویج فرهنگ کار و تکریم کارگران

حجت الاسلام عبادی امام جمعه شهر بندر امام خمینی(ره) در این آیین با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید هستند، گفت: کارگران پیاده‌سازی و اجرای بخش سخت‌افزاری طرح‌های بزرگ اقتصادی و بازرگانی را برعهده دارند.

وی ضمن بیان توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره کارگران، گسترش و ترویج فرهنگ کار، تکریم کارگران و خانواده‌های آنان و رعایت حقوق آنان را از اهم این توصیه‌ها عنوان کرد و تأکید کرد: با پرداخت به هنگام حقوق، تلاش در ترمیم دستمرد کارگران متناسب با نرخ تورم و پرهیز از بهره‌کشی از کارگران تلاش کنیم شأن و منزلت این عزیزان رعایت شود.

موفقیت در عمل به تعهدات اشتغال

امید عزیززاده سرپرست واحد برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طی سخنانی در جمع کارگران، کارفرمایان نمونه و اعضای شورای اداری این اداره کل ضمن تبریک روز کارگر به خانواده 12 هزار نفری جامعه کارگری این بندر بزرگ تجاری گفت: می‌کوشیم  با تیپ‌شناسی فرآیندی، بهبود فرآیندها و شناخت صحیح آنها، در خصوص رفع چالش‌های جامعه کارگری و کارفرمایی راه حل مناسبی پیدا کنیم.

عزیززاده با اشاره به اینکه این اداره کل موفق شده است طی سال گذشته به تمامی تعهدات اشتغال خود عمل کند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی تعهد اشتغال این اداره کل در سال جاری نیز محقق شود.

وی تأمین نیروهای متخصص برای مشاغل تخصصی مورد نیاز را از مسائل کارفرمایان عنوان و خاطرنشان کرد: با انتقال تجربه، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش و صدور مجوز جذب نیروهای متخصص از سوی این اداره کل تلاش شده است این دغدغه برطرف شود.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت