از کارگران و کارفرمایان نمونه در بندر امام خمینی(ره) تجلیل شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر خوزستان در جریان این مراسم، ضمن گرامی داشت یاد شهدای جامعه کارگری، با اشاره به اشتغال11 هزار و 866 نفر کارگر در بخش‌های مختلف این منطقه ویژه اقتصادی بندری مشغول فعالیت هستند، گفت: در پایان سال گذشته  نزدیک به 15 میلیون تن معادل 70 درصد کالای اساسی کشور در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که علی رغم ثبات در تعرفه‌های خدمات بندری همزمان با نوسانات نرخ تورم و حجم بالای عملیات، خدمات مطلوبی به صاحبان کالا ارائه شده است.

ابوطالب گرایلو ارتباط دو سویه و همگرایی بین جامعه کارگری و کارفرمایی به منظور تفاهم و حل اختلافات را از شرایط لازم برای نیل به محیط کاری آرام و بدون تنش برای تداوم فعالیت‌ها، جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و در نتیجه گسترش فرصت اشتغال عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه با اشاره به لایروبی کانال دسترسی دریایی در آبراه خورموسی و احداث یک میلیون متر مربع انبارهای مسقف، تصریح کرد: تمامی این اقدامات به این منظور انجام می‌شود که زمینه حضور سرمایه‌گذاران و فرصت ایجاد اشتغال بیش از گذشته فراهم آید.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرساخت اراضی توسعه‌ای بندر موسوم به 600 هکتاری خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های جدید در اراضی توسعه‌ای و ایجاد جذابیت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران تلاش می‌شود ضمن توسعه فعالیت‌های بندری، حرکت به سمت مکانیزه‌سازی پایانه‌های تخصصی کالا و مهیا کردن زمینه احداث بندر جدید، جبهه‌های کاری جدیدی برای کارگران و ارمغانی برای نسل آتی فراهم بکنیم.

لزوم ترویج فرهنگ کار و تکریم کارگران

حجت الاسلام عبادی امام جمعه شهر بندر امام خمینی(ره) در این آیین با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید هستند، گفت: کارگران پیاده‌سازی و اجرای بخش سخت‌افزاری طرح‌های بزرگ اقتصادی و بازرگانی را برعهده دارند.

وی ضمن بیان توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره کارگران، گسترش و ترویج فرهنگ کار، تکریم کارگران و خانواده‌های آنان و رعایت حقوق آنان را از اهم این توصیه‌ها عنوان کرد و تأکید کرد: با پرداخت به هنگام حقوق، تلاش در ترمیم دستمرد کارگران متناسب با نرخ تورم و پرهیز از بهره‌کشی از کارگران تلاش کنیم شأن و منزلت این عزیزان رعایت شود.

موفقیت در عمل به تعهدات اشتغال

امید عزیززاده سرپرست واحد برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طی سخنانی در جمع کارگران، کارفرمایان نمونه و اعضای شورای اداری این اداره کل ضمن تبریک روز کارگر به خانواده 12 هزار نفری جامعه کارگری این بندر بزرگ تجاری گفت: می‌کوشیم  با تیپ‌شناسی فرآیندی، بهبود فرآیندها و شناخت صحیح آنها، در خصوص رفع چالش‌های جامعه کارگری و کارفرمایی راه حل مناسبی پیدا کنیم.

عزیززاده با اشاره به اینکه این اداره کل موفق شده است طی سال گذشته به تمامی تعهدات اشتغال خود عمل کند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی تعهد اشتغال این اداره کل در سال جاری نیز محقق شود.

وی تأمین نیروهای متخصص برای مشاغل تخصصی مورد نیاز را از مسائل کارفرمایان عنوان و خاطرنشان کرد: با انتقال تجربه، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش و صدور مجوز جذب نیروهای متخصص از سوی این اداره کل تلاش شده است این دغدغه برطرف شود.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عبور ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی از خط استوا

ی اردیبهشت 16 , 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر […]

همچنین بخوانید: