ضرورت افزایش چند برابری تعاملات اقتصادی ایران و عمان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ضرورت  افزایش چند برابری تعاملات  اقتصادی ایران و عمان

سرپرست ریاست جمهوری با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و عمان، تا چندین برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد مخبر با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان و هیات همراه که به منظور عرض تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیر عبداللهیان و دیگر همراهان ایشان به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.
سرپرست ریاست جمهوری در این دیدار ضمن تشکر صمیمانه از همدلی، همدردی و ابراز مودت دولت و ملت عمان با دولت و ملت ایران، حضور هیات‌های عالیرتبه عمانی در مراسم تشییع و گرامیداشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید را تسلی‌بخش فقدان این دو شخصیت بزرگ، پر تلاش و مجاهد دانست و بر استمرار راهبرد جمهوری اسلامی ایران و شخص آیت‌الله رئیسی بر توسعه و گسترش همکاری‌های همه جانبه با عمان تاکید کرد.
مخبر با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در دوکشور، به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعاملات و تبادلات تجاری فیمابین
دکتر مخبر همچنین ابراز امیداوری کرد با عزم بلند مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران و عمان گام‌های جدیدی در جهت رشد و ارتقای سطح روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف برداشته شود.
«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان نیز با بیان اینکه حامل پیام همدردی و تسلیت «سلطان هیثم بن طارق»، دولت و ملت عمان خطاب به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مسئولان دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران است افزود: دولت و ملت عمان در این حادثه تلخ و غمبار دوستان صمیمی خود را از دست داده و شریک غم ملت ایران است.
وزیر خارجه عمان با آرزوی موفقیت برای دولت ایران در تداوم خدمت‌رسانی به ملت و همچنین تحقق اهداف رئیس جمهور شهید در توسعه و هم افزایی با کشورهای اسلامی از جمله عمان، روابط دو کشور ایران و عمان را راهبردی و مهم توصیف و بر علاقمندی کشورش برای گسترش و تنوع بخشی به روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
البوسعیدی همچنین از تلاش‌های سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری و استمرار بخشی به تحقق اهداف ترسیم شده در توسعه همکاری‌های ایران و عمان قدردانی کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صیادان آبادان خواستار صدور مجوز صید شدند

س خرداد 8 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه بیش از ۱۰۰ نفر از صیادان آبادانی در اعتراض به صادر نشدن مجوز صید از سوی شیلات خوزستان روبه روی معاونت صید در آبادان تجمع اعتراض آمیر برپا کردند.به گزارش اقتصادسرآمد، صیادان معترض اظهار می داشتند: همه صیادان صاحب قایق موتوری و لنج های کوچک هستند […]

همچنین بخوانید: