احتمال آسیب به قفس‌های دریایی در مناطق فراساحلی خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام تداوم شرایط نامساعد جوی و هشدار سطح نارنجی دریایی، در آب‌های شمال غرب خلیج فارس بیان کرد: با توجه به مواج بودن دریا و افزایش سرعت باد، احتمال آسیب رسیدن به قفس‌های دریایی در مناطق فراساحلی خوزستان وجود دارد.

احتمال آسیب به قفس‌های دریایی در مناطق فراساحلی خوزستان

 

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وتجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز دوشنبه به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
وی گفت: انتظار می‌رود ارتفاع موج در برخی ساعات در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۲.۵ متر برسد از این توصیه می‌شود ملوانان و صیادان خوزستانی سفر‌های دریایی خود را تا بهبود شرایط جوی، محدود یا متوقف کنند و شناگران نیز برای آبتنی به مناطق ساحلی نروند.  
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر به علت وزش باد نسبتاً شدید و مد دریا، متلاطم خواهد بود و احتمال پاره شدن تور‌های ثابت و آسیب رسیدن به تاسیسات دریایی وجود دارد.
سبزه زاری با اشاره به استقرار سامانه کم فشار جنب حاره‌ای و بروز دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر در سه روز آینده در مناطق ساحلی خوزستان اظهار داشت: از روز سه شنبه به بعد دمای هوا در اغلب مناطق ساحلی خوزستان کاهش خواهد یافت.
مرکز بهداشت خوزستان در اطلاعیه‌ای با استناد به گزارش هواشناسی مبنی بر افزایش غیرمترقبه دما در اغلب مناطق ساحلی خوزستان، از ساکنان این مناطق خواست برای پیشگیری از گرمازدگی، در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند و به تناوب از مایعات خنک استفاده کرده و حتی المقدور از منازل خارج نشوند.
بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق ساحلی خوزستان نیز برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا به گرمازدگی به حال آماده باش درآمدند.
به دنبال افزایش غیرمترقبه دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان، مصرف برق و آب در روز‌های اخیر به شدت افزایش یافته از این رو در روز‌های پیش رو احتمال خاموشی غیربرنامه‌ای برق و اختلال در شبکه توزیع انرژی در این مناطق دور از انتظار نیست.  

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای موافقتنامه فاز 2 بندر شهیدبهشتی با بنیاد و گروه کشتیرانی

ی خرداد 13 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه گروه ترابران وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش ترانزیت جاده‌ای که از مبدأ یا مقصد بنادر انجام شده در ۲ ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بودیم اعلام کرد: «موافقتنامه فاز ۲ طرح توسعه […]
مهرداد بذرپاش

همچنین بخوانید: