کاهش ۹۵ درصدی تصرف سواحل و بستر دریا در سال گذشته

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کاهش ۹۵ درصدی تصرف سواحل و بستر دریا در سال گذشته

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به روند افزایشی ایجاد تأسیسات صنعتی در نوار ساحلی کشور گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست، جلوگیری از هر‌گونه آسیب به محیط زیست ساحلی و دریایی کشور همراه با اقدامات توسعه‌ای است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: بر همین اساس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست ساحلی و دریایی طی سال‌های اخیر نقش نظارتی خود را بر عملکرد توسعه‌ای کشور بیش از پیش افزایش داده است.

وی یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی کشور را دریا خواری اعلام کرد و گفت: در همین راستا نظارت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در نوار ساحلی جنوبی و شمالی کشور توسط کارشناسان مربوطه به صورت مستمر انجام شده است.

به گفته ذوالجودی، سال گذشته در پی اقدامات صورت گرفته و با تشدید نظارت و تأکیدات انجام شده به واحد‌های استانی، تصرفات و تعرضات به سواحل و بستر دریا بیش از ۹۵ درصد کاهش و تخلفات بسیار محدود و معدودی شناسایی و پیگیری قضایی شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت:  همچنین تعرضات قبلی به سواحل و بستر دریا که در سال‌های گذشته انجام شده در روند پیگیری قضایی قرار گرفته است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش میانگین سنی ناوگان شناورهای خدماتی کشور به زیر 5 سال

ی خرداد 20 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه علی اکبر مرزبان گفت: با ورود 40 فروند شناور خدماتی در حال ساخت به چرخه فعالیت، میانگین سنی شناورهای خدماتی کشور به زیر 5 سال خواهد رسید.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، علی اکبر مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در […]

همچنین بخوانید: