اتصال شرق و غرب خرمشهر با ساخت پل جدید بر روی رودخانه کارون

زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: اتصال دو سوی شرق و غرب شهر بندری خرمشهر با ساخت پل جدید بر روی رودخانه کارون روان‌تر خواهد شد.

اتصال شرق و غرب خرمشهر با ساخت پل جدید بر روی رودخانه کارون

 

به گزارش مانا، قاسم شریف باوی در گفتگوی رسانه‌ای افزود: ساخت این پل با اعتبار اولیه ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و مدل سازه صندوقه‌ای با عرشه بتنی در مجاور پل آزادی این شهر (پل قدیم) با ۵۳۰ متر طول وعرض ۳۰ متر و در ۶ باند رفت و برگشت در حال انجام است.
وی گفت: این پل طبق برنامه تا پیش از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
شریف باوی توضیح داد: این پل که به نام شهدای اروند نامگذاری شده به عنوان یک ابرپروژه به گونه‌ای ساخته شده که پس از افتتاح باعث گشایش گره‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی و حضور راهیان نور شده و شرق و غرب خرمشهر را به یکدیگر متصل خواهد کرد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند تصریح کرد: پل قدیم این شهرستان که یادآور رشادت‌ها و مقاومت مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است به دلیل فرسودگی و به لحاظ ایمنی قابل استفاده برای وسایل نقلیه نبوده و به عنوان یک اثر میراثی پس از افتتاح پل جدید، تحت عنوان پل طبیعت به محلی برای پیاده روی و تفریح مردم تبدیل خواهد شد.
به گزارش مانا، پل قدیم خرمشهر که توسط نظامیان رژیم بعثی عراق در جریان جنگ تحمیلی منهدم شده بود پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد بازسازی و بازگشایی شد ضمن آنکه ستاد بازسازی خرمشهر یک پل جدید نیز به نام پل شهید جهان آرا بر روی رودخانه کارون با هدف اتصال غرب و شرق خرمشهر احداث کرد تا شناور‌های تجاری و صیادی بتوانند تردد آسانی در رودخانه کارون داشته باشند.
نظامیان بعثی عراق در جریان اشغال این شهر بندری در آبان ماه ۱۳۵۹، تمامی تأسیسات شهری، بندری و زیرساختی خرمشهر را به کلی نابود کردند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات اساسی دکل سحر 1 با تکیه توانمندی داخلی کلید خورد – ایزوایکو

ی خرداد 20 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه تعمیرات اساسی دکل‌ها با توان داخلی از خروج 10 میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران صبح امروز با حضور دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو و مهندس علیرضا […]

همچنین بخوانید: