۱۲۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور ارائه شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

۱۲۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور ارائه شد

 

به گزارش خبرنگار مانا، حجت‌اله عبدالملکی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها در آبادان افزود: مأموریت اصلی مناطق آزاد ایجاد امکانات برای جهش تولید و صادرات است و با همت دولت سیزدهم این اتفاق افتاده است و مناطق آزاد به مدار مأموریت اصلی خود برگشتند.
وی گفت: سرمایه گذاری واقعی محقق شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن سه برابر شده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور اظهار داشت: با مطالعات و امکان‌سنجی و تأمین زیر‌ساخت‌ها از جمله زمین، آب و برق و مجوز‌های صادر شده به صورت بی‌نام، سرمایه گذاری در مناطق آزاد آسان شده است.
عبدالملکی با تأکید بر اجرای ماده ۶۵ در مناطق آزاد کشور گفت: با صدور بخشنامه جدید مدیریت مناطق آزاد اروند یکپارچه می‌شود.
وی گفت: نظام حکمرانی کشور یکپارچه است و همه اجزای دولت با هم هماهنگ هستند و باید با هم هماهنگ عمل کنند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: آیت الله رئیسی در نشست ۱۸ اردیبهشت امسال در ستاد اقتصادی دولت با موضوع مناطق آزاد کشور دستور دادند ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مدیرعامل مناطق آزاد را بالاترین مقام اجرایی دولت در آن منطقه می‌داند باید اجرا شود.
عبدالملکی گفت: بر‌اساس این دستور همه دستگاه‌ها باید اختیارات خود را تفویض کنند هر چند از نظر شهید جمهور به عنوان یک حقوقدان ماده ۶۵ همه اختیارات را به مناطق آزاد تفویض کرده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور تصریح کرد: بخشنامه تکمیلی در این خصوص تدوین شده و چند روز گذشته در راستای دستور رئیس جمهور شهید و اجرای ماده ۶۵ ابلاغ شده است و همکاران در مناطق آزاد کشور با تعامل پیگیر مدیریت یکپارچه در مناطق آزاد باشند.
به گزارش مانا عبدالملکی برای شرکت در آیین آغازین عملیات شمع کوبی پل اروند بر روی رودخانه کارون در خرمشهر به این منطقه سفر کرد.
این پل تا پایان سال جاری با اعتبارات منطقه آزاد اروند با هدف تسهیل در تردد مناطق شرق و غرب خرمشهر به بهره برداری می‌رسد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز نشست بریکس با ادای احترام به شهدای خدمت

د خرداد 21 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه لاوروف در سخنان خود گذار به نظم نوین جهانی را یک دوره تاریخی کامل و دشوار خواند و گفت که بریکس با این تغییر حرکت رو به جلو را آغاز می کند و نقشش در حل مشکلات جهانی افزایش می‌یابد. این دیپلمات روس افزود که کار […]

همچنین بخوانید: