انجام بیش از ۶ هزار قلمه مرجان در زیستگاه دریایی بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

انجام بیش از ۶ هزار قلمه مرجان در زیستگاه دریایی بوشهر

عبدالرحمن مرادزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر یکی از ظرفیت‌های ساحلی و دریایی استان بوشهر را اکوسیستم غنی مرجانی دانست و اظهار داشت: در محدوده نایبند، خارگ و خارگو سواحل مرجانی وجود دارد که حفاظت از آن در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی طرح احیاء اجتماعات مرجانی در مناطق خارگ، خارگو و نایبند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکوسیستم‌های مرجانی این مناطق به سبب آلودگی‌ها دچار آسیب شده بود و برای جلوگیری از سفید شدن و مرگ مرجان‌های دریایی طرح احیای اجتماعات مرجانی در خارگ و خارگو و نایبند اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه طرح احیاء مرجان‌های دریایی از سه سال قبل آغاز شد گفت: در ۱.۵ سال گذشته این طرح تسریع یافت و با قلمه زدن موفق به ماندگاری زیستگاه‌های مرجانی شدیم.

مرادزاده با بیان اینکه بیش از شش هزار قلمه مرجانی در استان بوشهر انجام شد گفت: در راستای اجرای طرح احیای زیستگاه‌های مرجانی و جلوگیری از تخریب آنها، شش هزار قلمه مرجان تکثیر و اجرایی شد.

وی در ادامه از شناسایی یک زیستگاه جدید مرجانی در مرز دریایی خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: یک تیم غواص موفق شد زیستگاه جدید مرجانی در ۱۰۰ کیلومتر ساحل نایبند در مرز دریایی ایران و قطر کشف کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این زیستگاه مرجانی کشف را در عمق ۵ تا ۱۲ متر دریا دانست و تصریح کرد: این مجموعه کشف شده به وسعت ۲۰ هکتار همانند یک جزیره مرجانی در اعماق خلیج‌فارس قرار دارد.

مرادزاده حفاظت از این زیستگاه مرجانی را مورد توجه ویژه قرار دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از صدمه به مرجان‌ها، تردد شناور‌ها و صید و صیادی در این محدوده ممنوع شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت کشتی جدید فله‌بر فوق مدرن با کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای

ش خرداد 26 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از tradewindsnews؛ کشتی فله‌بر Kamsarmax ضمن استفاده از سوخت سبز با استفاده از پیشران بادی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه سوخت را کاهش می‌دهد.   بر‌اساس این گزارش به گفته مسئولان شرکت هزینه ساخت این کشتی فله‌بر […]
ساخت کشتی جدید فله‌بر فوق مدرن با کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای

همچنین بخوانید: