ساخت کشتی جدید فله‌بر فوق مدرن با کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساخت کشتی جدید فله‌بر فوق مدرن با کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از tradewindsnews؛ کشتی فله‌بر Kamsarmax ضمن استفاده از سوخت سبز با استفاده از پیشران بادی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه سوخت را کاهش می‌دهد.  

بر‌اساس این گزارش به گفته مسئولان شرکت هزینه ساخت این کشتی فله‌بر ۱۰ میلیون دلار بیشتر از کشتی فله‌بر دیگر است، اما میزان سرمایه گذاری آن با صرفه جویی پنج ساله در سوخت تأمین می‌شود.  

«Oskar Levander»، معاون استراتژی و توسعه تجارت دریایی Kongsberg در زمینه ساخت این کشتی گفت: نوع سوخت اولیه این کشتی متانول است که با آخرین تجهیزات و فنّاوری به عنوان یک کشتی فله‌بر فوق مدرن با کار‌آیی بالا و منحصر بفرد است که به سه بادبان منحصر بفرد Norsepower و دو بادبان مکنده bound۴blue مجهز است که در نوع خود بی‌نظیر است.  

از دیگر ویژگی‌های این کشتی روانکاوی هوا و پروانه قابل کنترل و ژنراتور شفت هیبریدی با کنترل فرکانس و سیستم مدیریت انرژی هوشمند است.

کشتی فله‌بر نسبت به کشتی‌های  قبلی عریض‌تر است تا بتواند حباب هوا را در زیر بدنه بهینه کرده و به سرعت خود بیفزاید.

این گزارش حاکی است دستاورد‌هایی که در زمینه صرفه‌جویی سوخت با این کشتی به دست خواهد آمد با تفکر طراحی خلاقانه و تجیزات فوق مدرن باعث می‌شود تا ابتکارات مشابه برای کاهش انتشار کربن در دیگر کشتی‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.  

وی در ادامه گفت: از آنجاییکه صاحبان کشتی به منظور رعایت مقررات سخت گیرانه IMO ۲۰۲۰ با چالش مهمی روبه‌رو هستند این کشتی با سوخت کم کربن و پیشرانه بادی یک گزینه بسیار مناسب است که با مقررات پیش‌بینی شده با شاخص شدت کربن CII مطابقت دارد.

وی هزینه عملیاتی ساخت این کشتی را هم اکنون ۳۷ میلیون دلار اعلام کرد که به طور متوسط از صرفه جویی ۳۰ تا ۶۵ درصدی برخوردار است.

وی تأکید کرد: این هزینه عملیاتی در حال حاضر پیش‌بینی شده و ممکن است هزینه عملیاتی افزایش یابد، چراکه در قرارداد‌های منعقد شده چنین پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.  

وی گفت: یک تست آزمایشی این کشتی در مسیر روتردام و سپت آیلز کانادا انجام شد که مصرف سوخت را تا حدود ۴۰ درصد کاهش داد.

وی در پایان گفت: تست آزمایشی این پروژه شگفت انگیز بود، زیرا ترکیبی از فنّاوری پیشرفته باعث صرفه جویی در سوخت می‌شود و طراحی جدید کشتی حمل‌و‌نقل فله را به یک تحول جدید و تغییر دهنده بازی در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل تبدیل می‌کند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی دو خط تصفیه‌خانه پساب صنعتی در بندر امام خمینی(ره)/ صرفه جویی سالانه 360 هزار متر مکعب آب بهداشتی

ش خرداد 26 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه با راه‌اندازی و بهره‌گیری از دو خط تصفیه‌خانه پساب صنعتی در کارخانه صنایع تبدیلی روغن‌کشی فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، ۹۷ درصد از آب استفاده شده در این واحد صنایع تبدیلی، به چرخه استفاده مجدد بر می گردد. به گزارش پایگاه اطلاع […]
راه اندازی دو خط تصفیه‌خانه پساب صنعتی در بندر امام خمینی(ره)/ صرفه جویی سالانه 360 هزار متر مکعب آب بهداشتی

همچنین بخوانید: