گزارش به اعضا: موافقت وزارت جهاد کشاورزی با ۱۰ هزار تن ثبت سفارش جدید ماهی تون وارداتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش به اعضا: موافقت وزارت جهاد کشاورزی با ۱۰ هزار تن ثبت سفارش جدید ماهی تون وارداتی

موافقت وزارت جهاد کشاورزی با 10 هزارتن ثبت سفارش جدید ماهی تون وارداتی

در پی نامه مورخ معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر این که ثبت سفارش واردات ماهی تون تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد اتحادیه نسبت به این موضوع اعتراض نمود و به لحاظ آن که عدم ثبت سفارش در ماه هایی که با توقف صید داخلی نیز مواجه هستیم سبب کمبود ماهی تون مورد نیاز کارخانجات تولید کنسرو خواهد شد و در نهایت به افزایش قیمت کنسرو ماهی تون در بازار می انجامد از سازمان شیلات ایران و وزارت جهاد کشاورزی درخواست رسیدگی واصلاح این رویه را نمود.

این موضوع در جلسه دبیر و اعضای هیئت مدیره اتحادیه در روز دوشنبه 21/03/1403 با جناب آقای پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار و رئیس شورای راهبردی تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی مطرح و ایشان نیز به سرعت رسیدگی و دستور تشکیل جلسه ای با حضور آقایان دکتر جاهدی و داوری از دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی را در روز چهارشنبه در دفتر خودشان صادر نمودند.

در این جلسه که از ساعت 16 تا 17:30 با حضور آقایان پیمان پاک، داوری، جاهدی و فرنیا از وزارت جهاد کشاورزی و خدایی، نوری از سوی اتحادیه و بختیاری از سندیکای صنایع کنسرو تشکیل و تعدادی از شرکت های تولیدی نیز شرکت داشتند، نمایندگان اتحادیه و سندیکا درخواست های خود مبنی بر شفاف سازی سهمیه بندی و دلایل توقف ثبت سفارش را مطرح نمودند.

آقایان داوری و جاهدی اعلام نمودند که دلیل توقف ثبت سفارش ها آن است که قبلاً ثبت سفارش های زیادی انجام شده که حتی بیش از سهمیه اعلامی سازمان شیلات (25000 تن) بوده و لذا ضرورتی به ثبت سفارش جدید نمی باشد. در عین حال اعلام کردند که دو یا سه شرکت حدود 15000 تن ثبت سفارش قبلی باز دارند که اگر وارد شود کفایت می کند. حاضرین در جلسه با عنوان این موضوع که ممکن است این شرکت ها نخواهند یا نتوانند این مقدار را وارد کنند و در نهایت کمبود ماهی در بازار ایجاد خواهد شد به این موضوع اعتراض نمودند و در نهایت جمع بندی ذیل حاصل شد:

1) موافقت شد که وزارت جهاد کشاورزی مقدار 10 هزار تن ثبت سفارش جدید را مجاز اعلام نماید.

2) این مقدار به شرکت هایی تخصیص خواهد یافت که قبلاً ثبت سفارش نداشته یا از سهمیه خود کمتر استفاده کرده اند و به هیچ وجه شامل شرکت هایی که ثبت سفارش معطل دارند نخواهد شد.
نمایندگان تشکل ها از حسن توجه جناب آقای پیمان پاک و مدیران کل مرتبط در دفتر خدمات بازرگانی بابت این اقدام ارزنده تقدیر نمودند.

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعمال محدودیت تردد در دریای چین جنوبی

ش خرداد 26 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه گارد ساحلی چین قوانین جدیدی را به اجرا درآورده که براساس آن می‌تواند کشتی های خارجی‌ را که از دریای چین جنوبی عبور می‌کنند، بازداشت کند.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، پکن روی بیشتر مناطق دریای چین جنوبی ادعا دارد و فیلیپین و سایر […]

همچنین بخوانید: