اُفت میانگین شاخص ترکیبی کانتینر در هفته‌ای که گذشت

اُفت میانگین شاخص ترکیبی کانتینر در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت موسسه Drewry؛ شاخص ترکیبی برای هر کانتینر ۴۰ فوتی براساس میانگین ۱۰ سال گذشته ۲۶۸۸ دلار بود

این گزارش حاکی است شاخص ترکیبی Drewry WCI در هفته گذشته با ۳.۵ درصد کاهش به ۱۵۳۵ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید که نسبت به هفته مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی  حدود ۷۸.۹ درصد اُفت کرده است.

در ادامه گزارش Drewry  آمده است شاخص ترکیبی کانتینر‌های ۴۰ فوتی در حالی به سطح ۱۵۳۵ دلار رسیده که در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی این رقم  ۱۰ هزار و ۳۷۷ دلار بود.

در هفته گذشته نرخ حمل‌و‌نقل دریایی برای هر کانتینر ۴۰ فوتی در مسیر شانگهای- نیویورک ۷ درصد، شانگهای- لس‌آنجلس ۶ درصد و شانگهای- جنوا ۳ درصد و شانگهای- روتردام ۲ درصد به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی کاهش یافت.

از سوی دیگر نرخ‌ها در مسیر نیویورک روتردام و بالعکس ۲ درصد بالا رفت و نرخ‌های حمل کانتینر در مسیر روتردام – شانگهای و لس آنجلس – شانگهای در هفته گذشته ثابت بودند. پپیش‌بینی Drewry این است که در هفته‌های آینده این نرخ‌های نقدی افزایش یابند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش حمل بار گروه کشتیرانی علی‌رغم کاهش نرخ کرایه در دنیا/ اقتدار تجاری ایران مرهون تلاش‌های دریانوردان است

ش تیر ۳ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس‌خیابانی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانورد که با حضور دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر انزلی برگزار شد، با بیان اینکه هم‌اکنون به همت و غیرت دریانوردان ایرانی، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران […]