۲ راهکار حفظ ذخایر آبزیان دریایی از نگاه سازمان شیلات ایران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گفته معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، رویکرد اصلی این سازمان توسعه آبزی‌پروری در منابع دریایی و قفس با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریایی است.

به گزارش راد، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: رویکرد اصلی سازمان شیلات توسعه آبزی‌پروری در منابع دریایی و قفس با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریایی است.

مهدی شکوری در دومین همایش منطقه‌ای آبزی‌پروری در پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور در اهواز بیان کرد: مهمترین ارکان سازمان شیلات برای تحقق برنامه هفتم توسعه، کاهش مصرف آب شیرین و تولید با آب‌های شور، لب شور و دریایی ( آبزی‌پروری دریایی، پرورش ماهی در قفس)، کاهش استفاده از زمین، استفاده از گونه‌های مختلف مقاوم به کم‌آبی با رشد سریع‌تر ، ارزان‌سازی تولید و تولید در قالب زنجیره ارزش است.

وی شروع آبزی‌پروری دریایی را از دهه پیش عنوان و هدف کنونی سازمان شیلات را توسعه پایدار آن با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران، بهبود وضعیت بازار و تقاضای محصول و سرمایه‌گذاری در بخش بازار خارجی و صادرات بیان کرد.

معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران، گلوگاه این رویکرد را تکثیر و پرورش ماهیان دریایی با وجود موفقیت‌ها در بومی‌سازی صنعت قفس خواند و افزود: رسیدن به این امر نیازمند تلاش محققان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستیابی به زیست فن تکثیر گونه‌های مختلف ماهیان دریایی و ایجاد تنوع گونه‌ای در آبزی‌پروری دریایی است.

شکوری افزود: خوشبختانه با ارتقای دانش مدیریت مزارع پرورش آبزیان، تولید خوراک‌های اقتصادی و پیشرفت تجهیزات راه‌اندازی مزارع پرورشی پس از دو دهه با موفقیت همراه شده است.

وی گفت: زمانی میزان معمول تولید ماهی قزل‌آلا ۱۰ کیلوگرم در مترمربع در سیستم‌های پرورشی معمول بود، اما هم‍‌اکنون با پیشرفت‌هایی در زمینه تهیه خوراک به ۶۰ کیلوگرم در مترمربع رسیده است.

شکوری، رویکرد سازمان شیلات ایران برای توسعه آبزی‌پروری داخلی را گسترش سامانه‌های نیمه‌متراکم، مداربسته با استفاده از آب و زمین کمتر و انطباق با الزامات بهداشتی و زیست‌محیطی بیان کرد. / ایرنا

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت چهل ­و…

چ بهمن 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه ​​معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی، آغاز دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک گفت. به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در پیام […]

همچنین بخوانید: