افتتاح طرح پرورش ماهی در شهرستان دیر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

طرح پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی در شهرستان دیر افتتاح شد. این طرح در آب‌های خلیج‌فارس و در ۳ مایلی ساحل دیر راه‌اندازی شده است.

به گزارش راد، در سومین روز از دهه مبارک فجر یک طرح پرورش ماهی به ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دیر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در آیین افتتاح طرح پرورش ماهی در شهرستان دیر گفت: این طرح در آب‌های خلیج‌فارس و در ۳ مایلی ساحل دیر راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی در هر فصل را دارد.

عقیل امینی با بیان اینکه بخش خصوصی ۲۴ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: با افتتاح این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر در دیر فراهم شد.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز تکثیر بچه میگو در شهرستان دیر خبر داد و گفت: کارگاه و مرکز تکثیر لارو و بچه میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه در این شهرستان در دستور کار قرار دارد و اکنون ساخت کارگاه آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به شناسایی ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی در روستای دمیگز شهرستان دیر برای پرورش میگو، گفت: موافقت اولیه برای پرورش میگو در دوهزار و ۳۰۰ هکتار زمین ساحلی در منطقه خورخان دیر صادر شده است.

امینی همچنین از واگذاری ۴۰۰ مزرعه ۲.۵ هکتاری به جوانان برای پرورش میگو خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این طرح ۲۰ هزار تن میگو در سال تولید و زمینه اشتغال ۴ هزار نفر فراهم می‌شود. /صداوسیما

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارزیابی IMO از عملکرد دریایی ایران

ش بهمن 15 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه شنبه, 15 بهمن 1401 گروه ترابران مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شعار جهانی دریایی IMO برای سال ۲۰۲۳ «مارپل در ۵۰ سالگی- تعهد ما ادامه دارد» انتخاب شده است، گفت: «ایران از جمله کشورهای پیشتاز […]

همچنین بخوانید: