محل تلاقی دجله و فرات که بین النهرین را تشکیل می‌دهد(+عکس)

زمان مطالعه: 1 دقیقه

رود دجله از دامنه‌های جنوبی رشته کوه توروس در شرق ترکیه سرچشمه می‌گیرد پس از ورود به عراق از میان شهر‌های بزرگی، چون بغداد و موصل عبور کرده به فرات و سرانجام هر دو به کارون می‌پیوندد که اروندرود (شط العرب) را تشکیل می‌دهند و در پایان به خلیج فارس سرازیر می‌شوند.

رود فرات نیز کوهستان‌های شرق آناتولی در ترکیه سرچشمه گرفته و به سوی سوریه، عراق و خلیج فارس روان است.

رودخانه‌های فرات و دجله که به بین‌النهرین حیات می‌بخشند، در منطقه القُرنه بصره به هم می‌رسند.

قُرنه به معنی شاخ و شهری است در جنوب شرق عراق و از توابع شهرستان بصره با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر است. قرنه در محل تقاطع دو رود دجله و فرات است. این منطقه به واسطه استخراج نفت جزء ثروتمندترین شهر‌های عراق می‌باشد.

قرنه از در محاصره دو هور العظیم از شرق و هور الحمار از غرب می‌باشد. به واسطه فاصله ۴۰ کیلومتری با مرز ایران این شهر در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق متحمل خسارات فراوانی شد. از اماکن تفریحی آن می‌توان به درخت آدم اشاره کرد. درختی که اهالی منطقه اعتقاد دارند در محل حضور آدم کاشته شده و ابراهیم بر آن نماز خوانده است. فاصله شهرک القرنه تا جزیره مجنون ۱۵ کیلومتر است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشکیل سازمان بازرگانی زیرنظر ریاست‌ جمهوری تایید شد

ی بهمن 16 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه دکتر کامبیز اعتمادی، نایب رئیس کمیته کانتینری   کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید که این سازمان، فرابخشی و زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری خواهد بود. بخش‌های مرتبط با تنظیم بازار و بازرگانی از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دیگر […]

همچنین بخوانید: