رشد ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گفته مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید تاکنون ۲۰ درصدی افزایش داشته است.

به گزارش راد، رضا عباس‌پور نادری اظهار کرد: از ابتدای فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۲۱۲ تن انواع ماهیان استخوانی صید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.

عباس‌پور نادری با اشاره به اینکه این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است، گفت: این میزان صید توسط ۱۱۵ شرکت صیادی پره استحصال شد.

وی بیان کرد: همچنین سرانه صید هر شرکت طی این مدت حدود ۱۹ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیشترین مقدار افزایش صید در میان ماهیان استخوانی دریای خزر، مربوط به ماهی کفال با نسبت ۶۰ درصد است.

رضا عباس‌پور نادری، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از صید ماهیان استخوانی را ماهیان سفید، کفال و کپور تشکیل می‌دهند که پس از بررسی وضعیت ذخایر این ماهیان در کمیته مدیریت صید مرکز، صید آن از ۲۲ مهر امسال شروع شده است.

عباس‌پور نادری خاطرنشان کرد: طی فصل صید امسال، روز‌های زیادی را صیادان به‌دلیل شرایط نامساعد جوی امکان فعالیت صیادی نداشتند که امیدواریم در ادامه شاهد افزایش دریاروی صیادان باشیم. /مرین‌پرس

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سیستان و بلوچستان مقصد پنجم گردشگری کشور

س بهمن 18 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به رتبه پنجم این استان در مقصد گردشگری کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌ها جهت جذب و استقبال از حداقل یک میلیون نفر گردشگر به سواحل استان در ایام نوروز انجام شده است. به گزارش […]

همچنین بخوانید: