صادرات ۴۷۰ میلیون دلار از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صادرات ۴۷۰ میلیون دلار از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

به گزارش مرین‌پرس، محمدرضا اسکندری در شورای اداری منطقه آزاد اروند اظهار داشت: در این مدت ۱۵۸میلیون دلار کالای تولیدی در آبادان و خرمشهر نیز به خارج کشور صادر شد و منابع مالی منطقه آزاد اروند به صورت صد در درصد محقق شده است.

وی گفت: مصالح ساختمانی، مواد غذایی، تره بار، آبزیان، آهن آلات، چوب، لوازم خانگی و مکانیکی از مهمترین اقلام صادراتی از منطقه آزاد تجاری صنعتی بوده است.

اسکندری افزود: بیشتر کالا‌های صادراتی از منطقه آزاد اروند به کشورعراق، کویت، کشور‌های حوزه خلیج فارس و چین از طریق پایانه‌های زمینی و دریایی انجام شده است.  

وی به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند اشاره کرد و افزود: در حال برنامه ریزی جذب سرمایه گذار خارجی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب هستیم تا علاوه بر افزایش تولید سهم خود را در صادرات افزایش دهیم.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از برنامه‌های متنوع این سازمان برای استقبال از گردشگران نوروزی و راهیان نور در شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان خبر داد.

منطقه آزاد اروند در محدوده‌ای از مناطق آبادان، خرمشهر و جزیره مینو در مساحتی بالغ بر ۳۷ هزار هکتار واقع شده و از طریق آبراه اروندرود به آب‌های بین‌المللی و خلیج فارس راه دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار سفیر قزاقستان در تهران با مدیرعامل سازمان بنادر و…

س بهمن 25 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه آسخت اورازبای، سفیر قزاقستان در تهران، با علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی دیدار کرد و برای توسعه‌ همکارهای اقتصادی با ایران و اجرایی سازی هر چه سریع‌تر لجستیک دریایی و بندری با ایران تاکید کرد داد. به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان […]

همچنین بخوانید: