استاندار: دانشکده‌های هرمزگان در تربیت کادر صنایع دریایی موفق نبودند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

استاندار هرمزگان گفت: دانشکده‌های موجود استان تاکنون نتوانسته‌اند کادر مورد نیاز صنایع دریایی و کشتی سازی تربیت کنند و باید در این حوزه کار جدی انجام شود.

به گزارش راد، مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست هیات امنای دانشگاه هرمزگان، ورود جدی در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه دریا و دریانوردی در سطح استان را ضروری دانست و افزود: با وجود اینکه امسال رشد ۵۷ درصدی در حوزه کشتی سازی داریم لذا هیچ ضریب نفوذی در استان روی تربیت کادر مربوط به صنایع دریایی وجود ندارد.

وی ضمن درخواست و مساعدت از وزارت علوم در حوزه دانشگاهی استان بیان کرد: درخواست نخست در حوزه دانشگاه هنر است که تاکنون برای توسعه این دانشگاه و پردیس علوم و فنون دریایی مساعدت شده و امیدوارم این مساله به پایان برسد و امور مرتبط با این دانشگاه‌ها انجام شود.

استاندار هرمزگان، تربیت کادر متخصص منطبق با نقشه توسعه استان را از دیگر مطالبات استان از وزارت علوم عنوان کرد و گفت: استان هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد و قطب پالایشی کشور است و باید رشته‌های مرتبط با نیازهای استان در این زمینه تدوین شود.

وی با توجه به برنامه‌های توسعه استان در حوزه متالوژی، شیمی و پتروپالایش، بر تقویت رشته‌های دانشگاهی تاکید و تصریح کزد: تحقیقات دانشگاهی سبب می‌شود مشکلات اساسی استان کاهش یابد و می‌تواند گره‌های زیادی از مشکلات استان و حتی کشور از جمله تامین آب به وسیله آبشیرین‌کن ها را باز کند که تقاضا داریم در این زمینه نیز از ظرفیت علمی دانشگاه هرمزگان استفاده شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استاندار مازندران: طرح مدیریت یکپارچه سواحل اوایل سال ۱۴۰۲ تقدیم دولت می‌شود

ی اسفند 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه استاندار مازندران با بیان اینکه فعال کردن اقتصاد دریا و سرمایه‌گذاری در سواحل از برنامه‌های مهم استان است، گفت: طرح مدیریت یکپارچه سواحل که مراحل نهایی تدوین را می‌گذراند، در اوایل سال ۱۴۰۲ تقدیم دولت می‌شود. ‎ به گزارش راد، سید محمود حسینی‌پور افزود: از گذشته […]

همچنین بخوانید: