ورود خودرو به سواحل چابهار ممنوع شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ورود خودرو به سواحل چابهار ممنوع شد

به گزارش مانا، با توجه به پیامدهای منفی ورود خودرو به سواحل دریای عمان، به‌ویژه در فاصله جزر و مدی که زیست‌بوم پایه و آسیب‌پذیری دارد، ورود خودروها به این سواحل ممنوع شد.

دلیل دیگر این ممنوعیت گزارش‌هایی مبنی بر گیر کردن چندین خودرو در سواحل ماسه‌ای و باتلاقی بود که به دلیل نا‌آشنا بودن گردشگران با شرایط خاک و نوع ماسه‌های ساحلی در ایام نوروز اتفاق افتاده بود.

خطر درگیر شدن خودروها در ساحل گلی و باتلاقی، ضمن افزایش احتمال به زیر رفتن خودروها در اثر مد و بالا آمدن آب دریا، باعث خوردگی بدنه خودرو و پوسیدگی آن نیز می‌شود.

اعلام این ممنوعیت با هدف افزایش ایمنی میهمانان نورزی و برجای ماندن خاطراتی خوب از سفر به تنها بندر اقیانوسی کشور، چابهار است.

منطقه آزاد چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران است که با داشتن سواحل مجاور دریای عمان و دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری همچون قلعه تیس، کوه‌های مینیاتوری (مریخی)، تالاب صورتی، خلیج گواتر، تمساح پوزه‌کوتاه (گاندو) و … جغرافیایی جذاب برای تبدیل شدن به مقصد سفرهای نورزی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

12 کشتی تازه‌نفس در صف ورود به ناوگان دریای خزر

د فروردین 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه دوشنبه, 14 فروردین 1402 گروه ترابران به‌منظور توسعه روابط تجاری ایران با کشور‌های شمالی حاشیه دریای خزر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر انعقاد قرارداد ۱۰ میلیون دلاری برای سرمایه‌‌گذاری در بندر سالیانکا، اقدام به انعقاد قرارداد ساخت و خرید ۱۲ فروند کشتی جهت حمل بار […]

همچنین بخوانید: