صید بیش از ۱۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از آب‌های گلستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مانا، محسن یحیایی بیان داشت: امسال صیادان استان توانستند در سال صیادی ۱۴۰۱، ۱۶۷ تُن ماهی سفید، ۶۱۵ تُن ماهی کفال، ۳۷۴ تُن ماهی کپور، ۱۹ تُن ماهی کلمه و ۴۷ تُن سایر گونه‌ها را از آب‌های استان صید کنند.

وی با اشاره افزایش صید ماهی در آب‌های استان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در فصل صید امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان بوده ایم.

یحیایی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های صیادان و ناظران پره استان جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری است تصریح کرد: در فصل صید ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد حاصل از صید ضمنی که در تور صیادان اسیر شده بودند، در دریا رهاسازی شد.

وی افزود: همچنین تعداد ۹ قطعه ماهیان خاویاری استاندارد نیز از سوی صیادان پره به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی تحویل داده شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در پایان با اشاره به نقش ناظرین پره گفت: در مدت زمان صید ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت‌های صید و صیادی به جهت نظارت بر رعایت استاندارد‌های صید در کنار صیادان حضور داشتند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایروبی اسکله قدیم بندرخمیر با هدف تحقق خواسته‌های مردمی

د فروردین 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال کاهش چشمگیر عمق اسکله گمرک بندرخمیر که در گذشته نقش مهمی در تجارت دریایی منطقه داشته، کار لایروبی اسکله قدیم بندرخمیر در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است. به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، حسین […]

همچنین بخوانید: