برگزاری مانور مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی در بندر چابهار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، سیدحسن ابراهیمی اظهار کرد: به منظور ارتقاء آمادگی و واکنش سریع و موثر در سوانح دریایی، افزایش سطح کیفی ایمنی دریانوردی و هماهنگی بین ارگان‌های دریایی استان سیستان و بلوچستان؛ مانور مشترک جستجو، نجات و امداد دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.
وی گفت: در این مانور که با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)، نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران (ندسا) و اداره کل شیلات استان و دیگر نهادها برگزار شد، توان تجهیزاتی و منابع پشتیبانی کننده موجود و هماهنگی بین ارگان‌های دریایی در هنگام مواجهه با سوانح دریایی مورد ارزیابی قرار گرفت‌. 
ابراهیمی افزود: بر اساس سناریوی تعیین شده و به محض دریافت پیام و اعلام شرایط اضطرار از سوی مرکز (MRCC)؛ عملیات جستجو و امداد و نجات بر شناور حادثه دیده در محدوده پنج مایلی بندر چابهار با استفاده از بالگرد، شناور ناجی و لایف‌رفت و با مشارکت فعال ارگان‌های مرتبط انجام شد.
معاون دریایی بنادر استان، بالا بردن آگاهی و مهارت دریانوردان و نیروهای امدادی را از دیگر اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به عنوان مرجع دریایی استان، طرح آمادگی و همکاری در دریای عمان در امتداد مرز آبی استان را هرساله و با موضوعیت جستجو و نجات دریایی برگزار می کند. 

وی با مطلوبیت و مثبت شمردن نتایج ارزیابی‌ها، بر همکاری کلیه ارگان‌ها در زمان بروز سوانح و تقویت راهکارهای امداد دریایی و ساحلی تاکید کرد.
شایان ذکر است این مانور با مشارکت فعال سایر دستگاه‌های مرتبط: پایگاه دریابانی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، شرکت کشتیرانی چابهار، هیئت غریق نجات، غواصی و شرکت هدایت کشتی خلیج فارس انجام شد.

برگزاری مانور مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی در بندر چابهار

برگزاری مانور مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی در بندر چابهار

برگزاری مانور مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی در بندر چابهار

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعمال محدودیت‌های شدید در بنادر مسافری هرمزگان

س بهمن 14 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، فریدون همتی صبح امروز(۱۴ بهمن ماه) با تأکید بر اینکه به مردم کشورمان توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط شیوع کرونا از سفر به هرمزگان خودداری کنند، عنوان کرد: محدودیت‌هایی برای سفر به هرمزگان اعمال می‌شود، از جمله اینکه در سواحل و پارک‌های […]

همچنین بخوانید: