حکم قاضی آمریکایی برای توقیف محموله ایرانی چهار نفت‌کش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قاضی دادگاهی در واشنگتن حکم توقیف محوله چهار نفت‌کش مظنون به انتقال بنزین از ایران به ونزوئلا را صادر کرد. در این پرونده یک بازرگان ایرانی به دست بردن در اسناد این نفت‌کش‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم شده است.

 

 

منابع خبری روز پنج‌شنبه، ۱۲ تیر از تلاش دولت آمریکا برای برخورد قضائی با چهار شناوری که گفته می‌شود حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا هستند خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک قاضی دادگاه فدرال ایالات متحده در واشنگتن حکم داد که محوله این چهار نفت‌کش که یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه بنزین اعلام شده، باید توقیف شود.

 

دولت دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر بر تلاش برای قطع روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و ونزوئلا افزوده است. حدود دو هفته پیش به درخواست آمریکا الکس ساب موران، بازرگان کلمبیایی که گفته می‌شود با مادورو روابط نزدیکی دارد، بازداشت شد.

 

در پرونده رسیدگی به انتقال سوخت از ایران به ونزوئلا علیه یک بازرگان ایرانی به نام محمود مدنی‌پور اعلام جرم شده است. او متهم شده که با دست بردن در اسناد و مدارک نفت‌کش‌های حامل بنزین ایران، انتقال سوخت به ونزوئلا را تسهیل کرده است.

 

این چهار نفت‌کش حدود یک ماه پیش در آبهای مدیترانه دیده شده‌اند و پس از آن ظاهرا دستگاه‌های ناوبری و رادارهای شناسایی خود را خاموش کرده‌اند. این اقدام در تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا سابقه دارد.

 

تا کنون مشخص نشده که حکم دادگاه آمریکا خارج از آب‌های سرزمینی این کشور تا چه حد قابلیت اجرایی دارد و درباره درخواست احتمالی ایالات متحده از کشورهای دیگر برای توقیف محموله آنها گزارشی منتشر نشده است.

 

 

این نفت‌کش که به دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا و انتقال نفت به سوریه متهم شده بود، پس از مدتی آزاد شد و مطابق برخی گزارش‌ها محموله خود را از طریق کشتی به کشتی به این کشور رساند.

 

توقیف نفت‌کش کریس ۱ سرآغاز بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و کشورهای غربی در آب‌های خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پنجمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش انجام شد

ش تیر 14 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه منبع

همچنین بخوانید: