اسکله سوخت‌رسانی ستاره قشم بهره‌برداری رسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس؛ این مجموعه با ظرفیت ذخیره سازی ۵۰ هزار تن سوخت و توان عملیاتی ۹۰۰ هزار تن در دو بخش ساحلی و فراساحلی در حال تکمیل است، امکان پهلوگیری برای کشتی‌های با توان ۱۰ هزارتن DWT را فراهم می کند که در بخش ساخت اسکله سوخت رسانی این شرکت ۶۰ نیرو اشتغال ایجاد شد که این تعداد در زمان بهره برداری به ۱۲ نیرو رسید.

۱۲ طرح شاخص اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری در دو بخش سرمایه گذاری دولتی و خصوصی با مجموع اعتبار ۲۰ میلیون دلاری و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی در مراسمی در اولین پنج‌شنبه سال ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها در زمان ساخت برای یک‌هزار و ۲۸۶ نفر و پس از بهره برداری برای چهار هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به دو بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در‌آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جنبه مثبت مقابله با همه گیری کرونا؛ علم پس از همه‌گیری

پ فروردین 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهاکونومیست منتشرکرد: همه گیری کرونا سبب شده فنّاوری‌های پزشکی به شکلی در کنار هم قرار گیرند که آینده سلامت انسان دگرگون خواهد شد. منبع

همچنین بخوانید: