رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری درسال۱۳۹۹در بندر امیرآباد / ساماندهی قایق های تفریحی و صیادی و پلاک گذاری قایق های بی هویت در دستورکار/ حفظ ظرفیت اسمی ۷,۵ میلیون تنی بندر امیرآباد در سال جاری

زمان مطالعه: 5 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در تشریح اهم اقدامات بندری و دریایی بندر امیرآباد در سال 99، اعلام کرد: در سال گذشته شاهد رشد 104 درصدی حمل ریلی کالا و تحقق 400 درصدی جذب سرمایه گذاری در این بندر بوده ایم.

محمد علی اصل سعیدی پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته 91 هزار متر مکعب لایروبی از حوضچه ها و کانال های دسترسی بندر صورت گرفت تا 650 فروند کشتی با عملیات راهنمایی افسران دریایی در برج کنترل ترافیک دریایی به آب های بندرامیرآباد وارد شوند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به آماده بکاری بیش از 97 درصدی یدک کش ها و قایق های راهنمابر از ارائه خدمات بی وقفه و 24 ساعته به کشتی ها، خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد مشاوره ای جهت آنالیز آب توازن کشتی ها، انجام موفقیت آمیز ۸ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی و استفاده از ابزارهای هوشمند نظارتی در بهینه ساختن عملیات لایروبی از دیگر اقدامات بندر امیرآباد در بخش دریایی در سال جاری 99 بود.

 

سعیدی پور در رابطه با اقدامات حوزه بندری امیرآباد در سال گذشته نیز، اعلام کرد: در سال گذشته حدود 2 میلیون و 400 هزار تن کالا توسط  650 فروند کشتی در بندرامیرآباد مراوده شد که از این میزان حدود یک میلیون و 900 هزار تن مربوط به تخلیه و حدود 500 هزار تن دیگر مربوط به بارگیری و صادرات کالا بود.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های کلان سازمان در راستای تبدیل امیرآباد به بندر کانونی کانتینربر در شمال کشور است، گفت: تعداد کانتینرهایی که در سال 99 در این بندر تخلیه و بارگیری شده حدود 918 TEU بوده است.

 

حمل ریلی به ۷۰ هزار تن رسید

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بالفعل این بندر، وجود شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن است، عنوان کرد: با توجه به وجود این ظرفیت منحصر به فرد در میان بنادر شمالی کشور، حمل ریلی کالا در این بندر با رشد 104 درصدی به حدود 70 هزار تن رسیده است.

 

سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی 17 هزار و 73 میلیارد ریال است

 

سعیدی پور ادامه داد: در بخش سرمایه گذاری با تحقق 400 درصدی میزان جذب سرمایه گذاری، کل سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی 17 هزار و 73 میلیارد ریال بود که از این میزان 9 هزار و 228 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و مابقی آن در حال ساخت است.

 

انجام 180 هزار متر مکعب لایروبی

 

وی در خصوص اهداف مهم حوزه دریایی بندر امیرآباد در سال 1400، اعلام کرد: از آنجا که کشتی های متردد به بنادر رابطه ای مستقیم با عملکرد اقتصادی بنادر دارند ارائه خدمات تخصصی و عمومی به شناورها نقشی حیاتی را در این خصوص ایفاء می کند، پیش بینی می شود در سال 1400 با اجرای 2 مورد هیدروگرافی کانال دسترسی، 180 هزار متر مکعب لایروبی در مناطق مورد نظرانجام شود.

 

ساماندهی قایق های تفریحی و صیادی 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: امکان سنجی مانیتورینگ علائم کمک ناوبری، تکمیل اطلاعات سیستم جامع دریایی، بازنگری کامل دستورالعمل ها و روش های اجرایی مرکز کنترل ترافیک دریایی، تعمیر و نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به بخش خصوصی، ساماندهی قایق های تفریحی و صیادی و پلاک گذاری قایق های بی هویت از دیگر اهداف تببین شده در سال جدید است.

 

هوشمندسازی بندر امیرآباد در دستور کار 

 

سعیدی پور در رابطه با اهداف 1400 حوزه بندری، اعلام کرد: با مکانیزه کردن محاسبه نرم های عملیاتی و کارکرد تجهیزات در سیستم جامع  GComes به میزان 100 درصدی و برخط کردن باسکول های بندر در سیستم جامع امور بندری، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر امیرآباد در دستور کار قرار دارد.

 

به گفته وی، ساماندهی100 درصدی اپراتورها و شرکت های سرمایه گذار دارای تجهیزات تخلیه و بارگیری فاقد مجوز بهره برداری، بازنگری 100 درصدی در نرم تخلیه و بارگیری اپراتورهای غلات و اجرای تک پنجره جهت ارائه خدمات اسنادی به بخش خصوصی به میزان 100 درصد به منظور ارتقاء توان عملیاتی از طریق رشد نرم های عملیاتی از دیگر اهداف بندرامیرآباد در سال 1400 است.

 

جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی به مبلغ 800 میلیارد ریال 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، افزود: از اهداف بندرامیرآباد در بخش سرمایه گذاری نیز می توان به جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی به مبلغ 800 میلیارد ریال در زمینه صنایع تبدیلی، تولیدی و احداث مخازن روغن خوراکی و بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری و همچنین اجرای طرح جامع کالبدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به میزان 100 درصد اشاره کرد.

سعیدی پور اظهارداشت: در راستای مسئولیت اجتماعی بندرامیرآباد احداث و تعریض جاده های دسترسی به بندرامیرآباد، تعریض محور ورکلا- گهرباران به میزان تقریبی 11 کیلومتر به همراه تامین ایمنی بندر به میزان 75 درصد با هدف حفظ ظرفیت اسمی 7.5 میلیون تنی بندر امیرآباد در سال 1400 اجرا می شود.

 

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل تحت نظارت بندر امیرآباد

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اصلاح پل متحرک اسکله رو-رو ریلی به عنوان تنها اسکله رو-رو کشور  به میزان 100 درصد، تعمیرات اساسی ابنیه بندر به میزان 60 درصد و تعمیرات اساسی و داکینگ لایروب خزر از دیگر برنامه های بندرامیرآباد در ارتقاء توان عملیاتی از طریق رشد نرم ها در این حوزه است.

سعیدی پور ادامه داد: ارتقاء مدیریت، نظارت، کنترل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل تحت نظارت بندر امیرآباد به میزان 100 درصد نیز از دیگر اهداف این بندر در حوزه سواحل و بنادر طی سال جاری است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چابهار می‌تواند جایگزین کانال سوئز شود؟

ش فروردین 14 , 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه مرین‌پرس براساس پیش‌بینی هفته‌نامه هندی “حبل‌المتین کلکته” اگر چابهار از طریق راه‌آهن به دریای سیاه وصل شود، از اهمیت کانال سوئز کاسته خواهد شد. آیا واقعا این اتفاق خواهد افتاد؟ در گزارش پیش رو به این موضوع پرداخته شده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از […]

همچنین بخوانید: