فنلاند در پی توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دانشگاه Vassa فنلاند هدایت پروژه ای را برعهده گرفته است که هدف آن توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی برای کاهش تولید آلاینده ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، کنسرسیومی متشکل از سازمان های تحقیقاتی فنلاندی به همراه شرکت های فعال در بخش های دریایی، ساخت موتور و باتری، در حال تحقیق در مورد راه حل های جدید برای حمل و نقل دریایی کارآمد هستند. 

این پروژه در پاسخ به تشدید مقررات مربوط به آلایندگی و تلاش برای کربن زدایی، بر تحقیق و توسعه محصولاتی نوآورانه در زمینه فناوری های جدید پیشران ها، از جمله موتورها، سوخت هیدروژن و اگزوز تمرکز دارد.

پیش بینی می شود که پروژه پیشرانه های پاک تا بهار 2023 ادامه داشته باشد و دو شرکت Wartsila و AGCO Power که از تولید کننده های پیشرو موتور در فنلاند هستند، به همراه شرکت کشتی ساز Meyer Turku در این پروژه مشارکت داشته باشند. 

به گفته مقامات دانشگاه vassa که هدایت این پروژه را برعهده خواهد داشت، این همکاری بنیان محکمی ایجاد می کند  که توسط متخصصین شرکای پروژه تقویت می شود و در نهایت به موفقیت و رشد جهانی رقابت در صنعت تولید پیشران های پاک دریایی کمک می کند.

مهمترین دستاوردهای فنی مورد انتظار پروژه، یک موتور سرعت متوسط که در حالت احتراق با فشار کنترل شده، واکنش پذیری قابل انعطاف داشته و همچنین یک راهکار برای موتورهای هیدروژنی با سرعت بالا است. طراحی و اجرای معماری کنترل کننده برای پیشرانه هیبریدی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این تحقیق همچنین بر توسعه بیشتر فناوری موتورهای دوگانه سوز برای امکان کاهش قابل توجه انتشار گاز متان، بهبود فن آوری کنترل کاهش کاتالیزوری انتخابی و توسعه فناوری کنترل یادگیری ماشین در اتوماسیون و کنترل موتور تمرکز خواهد داشت. همچنین اقدامات پیشرفته با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا حداقل 20 درصد نیز بخشی از اقدامات جانبی این پروژه خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست مشترک ایران و ترکمنستان با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور/ ابراز علاقه‌مندی طرفین به توسعه روابط دریایی و بندری/ چراغ سبز بندر ترکمن باشی به صادرکنندگان ایرانی با تخصیص مشوق‌ها

چ اردیبهشت 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه در نشست مشترک مقامات بندری ایران و ترکمنستان که بصورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد، طرفین بر توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور تاکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی؛ مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان […]
نشست مشترک ایران و ترکمنستان، ویدئو‌کنفرانس، توسعه همکاری های بندری و دریایی

همچنین بخوانید: