بررسی موانع خروج کالاهای اساسی از بندر امام(ره)/ اعطای مشوق برای مراجعه ناوگان جاده‌ای به بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



نشست مشترک بررسی موانع و چالش‌های موجود بر سر راه خروج کالاهای اساسی از بندرامام(ره) با حضور معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، غلام عباس ترکی؛ معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به خروج کالاهای اساسی از بنادر، گفت: گرچه تا کنون تلاش‌های عمده‌ای توسط دستگاه‌های مرتبط در خروج کالا صورت گرفته اما با توجه به اهمیت و ضرورت رفع سریع مشکل پیش‌رو، نیازمند  تغییر رویکرد و اقدام ضربتی و همکاری و همیاری بیشتر از گذشته هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی‌های انجام شده در بندر امام‌خمینی(ره) و راه‌اندازی پایانه‌های مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات، تصریح کرد: لازم است ظرفیت‌های دیگری انجام شود و راه‌آهن نیز با افزایش ظرفیت‌های ریلی بتواند  صاحبان کالا‌ها را ترغیب به استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی کند.

لزوم آسیب‌شناسی سامانه‌ها و فرآیند جاری در توزیع کالاهای اساسی

همچنین در این نشست، فرهاد منتصر کوهساری؛ عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور بندری، اقتصادی و مناطق ویژه  با اشاره به نگهداری حدود ۶ میلیون تن کالا در بنادر کشور، گفت: بیش از نیمی از  این میزان در بندرامام خمینی(ره) نگهداری می‌شود و نیاز است مشوق‌های بیشتری برای مراجعه ناوگان جاده‌ای به بنادر در نظر گرفته شود.

وی در ادامه بندرامام‌(ره) را از عمده‌ترین بنادر کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی می‌بایست به رانندگان امتیازات ویژه‌ای اختصاص داد تا شاهد استقبال آنان برای حضور در این بندر کانونی باشیم.

معاون اموربندری، اقتصادی و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی سامانه‌ها و فرآیند جاری در توزیع کالاهای اساسی خاطر نشان کرد: مبادی مصرف درون سرزمینی در سامانه بازارگاه سریعا مشخص شود تا به این ترتیب از ماندگاری کالا در بنادر جلوگیری شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شرجی و رطوبت مناطق ساحلی خوزستان را فرا می گیرد

پ تیر 24 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   محمد سبزه زاری درگفتگو با مرین‌پرس افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، پدیده شرجی توام با گرمای شدید که در خوزستان به آن “خرما پزان” می‌گویند مناطق ساحلی خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان و شادگان را فرا می‌گیرد. وی گفت: این پدیده […]

همچنین بخوانید: