حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند یک رویداد تاریخی است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به سن پترزبورگ برای شرکت در جشن رژه دریایی نیروی دریایی ارتش روسیه، با بیان اینکه حضور ناوهای سهند و مکران در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است، گفت: این موفقیت به معنی باز شدن دروازه‌های دریای شمال و فنلاند به روی ناوگان دریایی ایران است.

خانزادی در ادامه تاکید کرد که این دو ناو ایرانی که از ماه‌ها پیش این ماموریت خود را آغاز کرده بودند اکنون به آب‌های خلیج فنلاند و آب‌های سن پترزبورگ رسیده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: طی این سفر دریایی طولانی، ناوهای ایرانی وارد آب‌های استراتژیک جهان شدند، چیزی که کاملاً بی‌سابقه بود.

به گزارش مهر، ناوشکن ایرانی «سهند» و ناو پشتیبانی آن «مکران» پیش از این برای حضور در این مراسم وارد خلیج فنلاند و بندر سن پترزبورگ شده‌اند.

ناوبندر مکران به دلیل عمق کم محل رژه و بزرگی این یگان شناور در دلتای ورودی رودخانه نوا (خلیج فنلاند) در فاصله ۲۵ مایلی محل رژه استقرار خواهد یافت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شکستن حلقه تحریم با تجهیز ناوگان دریایی بندرشهید رجایی/ افزایش تجارت کشور با طرح های توسعه ای سازمان بنادر

ی مرداد 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه ​تحریم‎های بین‌المللی و شیوع ویروس کرونا مانع از توسعه زیر ساخت های بندری در مجتمع بندری شهید رجایی نشد و دولت در آخرین ماه های فعالیت خود توانست با ایجاد یک پست اسکله و افزودن ۳۱ هکتار به پسکرانه این بندر، حلقه تحریم را […]
شکستن ،حلقه تحریم ، تجهیز ناوگان دریایی، بندرشهید رجایی

همچنین بخوانید: