رشته‌های جدید دانشگاه آزاد بوشهر ظرفیت‌محور باشد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر افزود: با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوشهر را به‌عنوان منطقه ویژه علم و فناوری کشور انتخاب کرده باید این ظرفیت معرفی و از آن در بخش‌های توسعه و پیشرفت استان بوشهر استفاده شود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد فرصتی برای تربیت نیروهای نخبه و فرهیخته است و در این حوزه فعالیت‌های فرهنگی باید در کنار کارهای علمی قرار گیرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر اظهار کرد: در این استان نیاز است رشته‌های دانشگاهی بر اساس برنامه 50 ساله شناسایی و راه‌اندازی شود.

وی افزود: رشته‌های مربوط به دانش هسته‌ای، رادیو دارو دریایی، اقتصاد کرانه‌ای و ساحلی با زیرمجموعه‌های آن، حوزه‌های انرژی فسیلی، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن، رشته‌های تولیدی دانش‌بنیان از جمله رشته هایی است که باید راه اندازی آنها در استان بوشهر مورد توجه جدی قرار گیرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به فرهنگ تحقیقات و پژوهش در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در این راستا باید رشته‌های مختلف دانشگاهی برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری ایجاد و راه‌اندازی شود.
رئیس دانشگاه آزاد بوشهر نیز ترویج فرهنگ انقلابی با روحیه جهادی را یکی از سیاست‌های دانشگاه دانست و گفت: سند تحول این دانشگاه در قالب دانشگاه اسلامی طراحی و تدوین شده است.
سروش حیدری سنگستانی افزود: منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر یک ظرفیت برای مراکز آموزش عالی محسوب می‌شود که این مهم در دانشگاه آزاد بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی رشته‌های جدید دانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدید در زمینه اقتصاد دریایی و ساحلی، مهندسی اقتصاد دریا و آبزیان در دانشگاه آزاد بوشهر در اولویت قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشریح اقدامات سازمان بنادر در راستای توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری/ هوشمندسازی خدمات دریانوردان / تدوین سند راهبردی واگذاری خدمات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها به بخش خصوصی

د آذر 22 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری از ابتدای سال جاری تاکنون اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان طی 9 ماهه سال جاری اقدامات متعددی را در راستای توسعه […]
اقدامات سازمان بنادر، توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: