اولین کشتی فله بر هیبریدی در اروپا به آب انداخته شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



اولین کشتی فله بر هیبریدی مجهز به یک منبع ذخیره الکتریکی 339 کیلوات ساعتی، با ظرفیت 9300 dwt به آب انداخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، یک کشتی فله بر که از آن به عنوان اولین کشتی باری هیبریدی با نیروی باتری در بازار اروپا یاد می شود، این هفته کارخانه کشتی سازی را ترک کرده و آماده فعالیت می شود. اولین نمونه از این کشتی فله بر با ظرفیت 9300 dwt که برای شرکت کشتیرانی Aasen نروژ ساخته شده است، عنوان بزرگترین کشتی فله بر مجهز به سیستم تخلیه خودکار در بازار را نیز خود اختصاص خواهد داد.

این کشتی با نام Aasfjell مجهز به یک سیستم محرکه هیبریدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و توقف بدون آلایندگی در بنادر است. این کشتی 394 فوتی، به یک سیستم باتری 339 کیلووات ساعتی مجهز شده است تا به عنوان نیروی کمکی موتور اصلی در هنگام حرکت دردریا عمل کند. باتری این کشتی علاوه بر عملکرد در دریا، امکان جابجایی و مانور در بندر بدون نیاز به استفاده از موتور اصلی را دارد. طبق محاسبات انجام گرفته، سیستم هیبریدی این کشتی مصرف سوخت را تقریباً 400 تن در سال کاهش می دهد.

این کشتی دارای کنترل فعال پروانه سازگار با محیط زیست بوده و سایر عملیات جانبی نیز بدون نیاز به موتور اصلی و با کمک بسته باتری انجام می شود. سیستم  بیل مکانیکی تخلیه خودکار این فله بر الکتریکی بوده و هنگام تخلیه بی سر و صدا عمل کرده و آلایندگی زیست محیطی ندارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با کنوانسیون کار دریایی در بندر نوشهر

چ دی 8 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه دوره آموزشی آشنایی با الزامات کنوانسیون کار دریاییMLC در بندر نوشهر برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دوره آموزشی آشنایی با الزامات کنوانسیون کار دریاییMLC با هدف آشنایی کلی با کنوانسیون کار دریایی و اجرای الزامات آن بر […]
دوره آموزشی آشنایی با الزامات کنوانسیون کار دریایی،بندر نوشهر،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: