رشد 180 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد گفت: در سال جاری ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد رشد 180 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی پور در جلسه تدقیق و بررسی پروژه های توسعه ای، سرمایه ای و استراتژیک بندرامیرآباد، اظهارداشت: این بندر سومین بندر از نظر وسعت، عملکرد و فرآیندهای توسعه کشور است که در مناسبات اقتصادی نقش قابل توجهی دارد.

وی به رشد 400 درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود: در سال جاری ترانزیت خارجی کالا در این بندر از رشد 180 درصدی برخوردار بوده است و همچنین تاکنون بیش از دو میلیون 700 هزار تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 41 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد ۴۴ درصدی صادرات از بندرامیرآباد، تصریح کرد: این بندر در تخلیه و بارگیری کالا سهم  56 درصدی و در  صادرات کالا سهم 71 درصدی را در میان بنادر شمالی داشته است.

گفتنی است نشست ارزیابی شاخص های پدافند غیرعامل در بندرامیرآباد به منظور بررسی و سنجش میزان موفقیت در تحقق طرح ها و اهداف پدافند غیرعامل در بندرامیرآباد نیز برگزار شد.

سعیدی پور با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل به هنگام بروز حملات طبیعی و غیر طبیعی بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است گفت: ارزیابی شاخص های پدافند غیرعامل،  تقویت مستمر اصول پدافندی با رویکرد سنجش میزان موفقیت در تحقق طرح ها و اهداف پدافند غیرعامل اهمیت بسزایی دارد.

همچنین جواد طالبی متین؛ رییس اداره پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بنادرو دریانوردی درباره اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل و مراحل اجرای پروژه ارزیابی تصریح کرد: پدافند غیر عامل به عنوان یکی از مؤثرترین و پایدارترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات است.

وی اظهار داشت: مراحل پیاده سازی و ارزیابی شاخص ها در ۱۲حوزه مختلف زیر ساختی، دریایی و  بندری انجام خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری قطر در بنادر آمریکا

ش دی 11 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین الملل مرین‌پرس به نقل از رویترز “مایکل فرودل”، مشاور دولت آمریکا در پروژه‌های امنیت دریایی تجارت و زیر‌ساخت‌ها در این زمینه گفت: قطری‌ها حدود یک‌سال است که برای سرمایه‌گذاری در بنادر آمریکا بررسی و تحقیق می‌کنند. گزارش رویترز حاکی است اگرچه  سازمان […]

همچنین بخوانید: