با بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی آشنا شوید

زمان مطالعه: 3 دقیقه



92 درصد از تجارت جهانی آفریقای جنوبی از طریق دریا و بنادر این کشور انجام می شود و چین، امریکا و آلمان از مقاصد اصلی صادرات آفریقای جنوبی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، سواحل آفریقای جنوبی در انتهای جنوبی این قاره قرار گرفته اند. این کشور در شرق خود به اقیانوس هند و در ساحل غربی به اقیانوس اطلس جنوبی دسترسی دارد. این یک مزیت برای کشتی‌های باری و کروز در هر اندازه است که امکان دسترسی 3 طرفه به سواحل آفریقای جنوبی برای آنها مهیا شده است. بنادر اصلی آفریقای جنوبی در امتداد خط ساحلی 1739 مایلی این کشور قرار دارند. 

در ادامه این مطلب به معرفی بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی می پردازیم.

 

بندر دوربان 

بندر دوربان بیشترین ترافیک کشتی را در کل قاره آفریقا دارد. همچنین بزرگترین تأسیسات بندری در آفریقای جنوبی محسوب می شود. این بندر در سال 1824 تحت هویت استعماری بریتانیا راه اندازی شد. حدود 60 درصد از کل درآمد حمل و نقل آفریقای جنوبی از تأسیسات بندر دوربان تأمین می شود. این تأسیسات بندری در خلیج دوربان واقع شده و علاوه بر این، 60 درصد از کل ترافیک کانتینری آفریقای جنوبی را بر عهده دارد. مجموعه ای از بیش از 58 اسکله، کانتینری، فله خشک و محموله های مایع در طول سال فعال هستند. این مجموعه بندری توانایی پذیرش کشتی هایی با ظرفیت 230000 DWTرا دارد.  بندر دوربان به بیش از 302 کیلومتر شبکه راه آهن داخلی این کشور متصل است. 

3 2

بندر ریچاردز 

تأسیس بندر ریچاردز در سال 1972 با تصویب پارلمان این کشور برای عملیات تجاری انجام شد. این تاسیسات دارای 2.76 کیلومتر مربع مساحت زمین و 6 اسکله برای شناورهای دریایی در هر ابعادی است. این بندر عملیات حمل و صادرات زغال سنگ را در آفریقای جنوبی را تسهیل می کند و یکی از بزرگترین بنادر آفریقا از این منظر است. این مرکز به راحتی پذیرای کشتی های بزرگ با آبخور 17.5 تا 19.5 متر بوده و 5 اسکله از 6 اسکله آن به طور خاص به تخلیه و بارگیری زغال سنگ در طول سال اختصاص دارد. حجم عملیات بندری سالانه در بندر ریچاردر به 80 میلیون تن می رسد. 

3 3

بندر الیزابت 

اولین نشانه های به وجود آمدن بندر الیزابت در امتداد سواحل آفریقای جنوبی به سال 1427 برمی گردد. با این حال، سال 1830 آغاز فعالیت رسمی این بندر درنظر گرفته می شود. Transnet به عنوان اپراتور اصلی پایانه های کانتینری در این تأسیسات بندری در حال حاضر فعالیت می کند. طول اسکله برای ترمینال کانتینری این بندر تقریباً 1 کیلومتر است که به 3 اسکله کانتینری تقسیم شده است. علاوه بر این، 6 اسکله به جابجایی کالای فله و 2 اسکله به عملیات سنگ معدن اختصاص داده شده است. کشتی های بزرگ با آبخور 12.1 متر امکان تردد بدون مشکل در این بندر را دارند. این بندر برای جابجایی  سنگ معدن و بار فله به سیستم حمل و نقل ریلی و جاده ای در آفریقای جنوبی متصل است.

3 4

بندر کیپ تاون 

بندر کیپ تاون دارای مساحت 2.53 کیلومتر مربع و اسکله ای به وسعت 9.5 کیلومتر مربع است. قدمت تأسیس آن به سال 1652 باز می گردد که بخش بزرگی از ساخت آن توسط هلندی ها انجام شده است. این تاسیسات دارای 34 اسکله است که شامل اسکله برای تعمیر قایق های کوچک نیز می شود. 6 اسکله کانتینری به کشتی های کانتینری بزرگ با آبخور تا 15.9 متر خدمات رسانی می کنند. این تاسیسات بندری دارای مراکز نگهداری غلات با ظرفیت جابجایی 28 هزار متر مکعب محموله غلات است.

3 5

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان/آب‌های شمال خلیج فارس مواج است

د دی 13 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با مرین‌پرس افزود: آب‌های شمال غرب خلیج فارس، مناطق آبراهی و آب‌های ساحلی خوزستان متلاطم است. وی با بیان اینکه در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز سه شنبه مواج و توفانی است از شناور‌های دریایی و صیادی خواست تا […]

همچنین بخوانید: