آمادگی کامل دادگستری هرمزگان برای حل مشکلات دریایی و بندری

زمان مطالعه: 1 دقیقه



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضا برای تشکیل کارگروه های تخصصی جهت رفع موضوعات فنی مرتبط با حوزه دریا و بندر آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجتبی قهرمانی در دیدار با مدیر و جمعی از معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نوع فعالیت بنادر و گمرکات در گستره ملی و بین المللی، همچنین نقش این دو ارگان در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی  و امنیتی خاطرنشان کرد: اگر خدمات این دستگاه ها به هرشکل دچار وقفه و اختلال شود نارضایتی عمومی را ایجاد خواهد کرد،  لذا دستگاه قضا به منظور تسهیل در امور و حل چالش های پیش رو همچون گذشته با تعامل، هماهنگی، ارتباط و سرکشی مستمر نسبت به مرتفع کردن، موضوعات اقدام خواهد کرد.

محمدی کرجی ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف کارگاه های شناورسازی غیر مجاز که در استان فعالیت می کنند، اظهارداشت: برخی از این کارگاه ها پرونده های قضایی دارند در صورتی که این کارگاه ها نسبت به اخذ مجوز لازم و طی کردن فرایند قانونی، اقدام کنند هرگونه همکاری از سوی این اداره کل صورت خواهد گرفت.

وی به آلودگی نفتی و خسارات وارده بر زیست بوم دریا اشاره کرد و بیان داشت: آنچه مسلم است جرایم دریافتی از حیث آلودگی نفتی نه بازدارنده است و نه متناسب با خسارات وارده بر اکوسیستم آبی؛ از اینرو ضرورت تشکیل یک دادگاه تخصصی برای رفع این مطالبه همگانی با بهرگیری از دانش متخصان و اهالی فن ایجاد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اشرافیت و آشنایی کارکنان فعال در حوزه دریایی و بندری با قوانین و مقررات  قضایی را بسیار موثر و مهم ارزیابی کرد و خواهان تشکیل دوره های آموزشی قضایی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مانور ترکیبی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل دربندر بوشهر

چ دی 29 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهبوشهر – مرین‌پرس – مانور ترکیبی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل روز چهارشنبه در اداره کل بنادر و کشتیرانی بوشهر برگزار شد. منبع

همچنین بخوانید: