رشد ۲۰درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر کشور در پی ارتقای همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه/ گام بزرگ سازمان بنادر در اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام بندری و دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد تجارت خارجی در بنادر کشور خبر داد و گفت: پیرو تدابیر و سیاست‌های دولت مبنی بر افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، طی ماه‌های گذشته، شاهد افزایش سهم ترانزیت و تجارت خارجی از بنادر کشور هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در حوزه حمل ونقل، به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت راه، اظهارداشت: با افزایش تجارت خارجی، عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بنادر کشور، رشد ۲۰درصدی و  عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نیز  رشد ۱۸ درصدی را در قیاس با سال گذشته تجربه کرده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح و آغاز بهره‌برداری از ۳۰ پروژه توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و تجهیزات بندری و دریایی در شمال و جنوب ایران، تاکیدکرد: در این پروژه‌ها بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع دولت و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه امروز مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه‌های بندری بیش از گذشته شده است، خاطر نشان کرد: با افتتاح ۳۰ پروژه در بنادر بازرگانی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی گام بزرگی در اتمام کار و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام برداشته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرماندارگناوه: جهادی و انقلابی با صیدترال غیرمجاز برخورد می‌شود

د بهمن 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز دوشنبه در نشست با صیادان این شهرستان افزود: صید غیرمجاز و مخرب ترال آسیب شدیدی به بستر دریا، ذخایر آبزی و بویژه گونه‌های ماهیان در این منطقه وارد کرده است که برای پایان چنین کارهای غیرقانونی نیازمند عزم جهادی و […]

همچنین بخوانید: