اسکله شناور قایق های صیادی بندر دیر افتتاح شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، در این آیین معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: پروژه اسکله شناور قایق های صیادی گام موثری در پهلوگیری و پارکینگ خدمات دهی به شناورهای کوچک است.

سید حسین حسینی افزود: مزیت این نوع اسکله های شناور، ارزان بودن سازه ها و مقرون به صرفه بودن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: عدم رعایت استانداردهای دریایی آسیب جدی به امنیت این صنعت  است که باید همه از دریا و ساحل حراست و محافظت کنند.

وی گفت: استان بوشهر در پرورش میگو ظرفیت بالایی دارد اما با توجه به این ظرفیت ها و تخصص ها انتظار بیش از این می رود که این استان در تولید پرورش میگو پیشگام باشد.

حسینی ادامه داد: با توجه به تنش آبی در آینده باید توسعه را به سمت سواحل و دریا ببریم و با وجود طراحی ۶۵۰ هزارتن پرورش ماهی در قفس در کشور استان بوشهر چهارهزارتن عملیاتی کرده که این رقم بسیار پایین است .

وی در ارتباط با اختلاط شناورهای باری و صیادی در حوضچه شیلات و امنیت شناورهای صیادی گفت: این اختلاط باعث تاسف است که شناور باری بعد از اتمام کار باید حوضچه را ترک کند و از شناورهای صیادی جدا شود.

فرماندار دیر گفت: اسکله شناور قایق های صیادی بندر دیر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت ۶۰ قایق صیادی طراحی و احداث شده است.

یونس باربرز افزود: شهرستان دیر با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و وجود جزایر بزرگ تهمادون، ام الگرم، نخیلو و خورخان در کشور بی نظیر است.

وی گفت: یکی از مشکلات جامعه صیادی نبود اسکله پهلو گیری برای قایق های صیادی بود که افتتاح اسکله شناور قایق های صیادی در دیر برخی از مشکلات صیادی این بندر را برطرف می کند .

فرماندار دیر گفت:اسکله خورخان در بردخون نیز در دست احداث است که امیدواریم هر چه زودتر این پروژه به مورد بهره برداری قرار گیرد.

در سفر یک روز معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات همچنین یک واحد تولیدی گلخانه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای صبح امروز در مساحت یک هکتار با سرمایه اولیه بخش خصوصی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این سفر همچنین سرپرست سازمان شیلات از اسکله و موج شکن بردخون بازدید و دستورات لازم برای ادامه این پروژه صادر کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرنوشت مبهم مارینای منطقه آزاد کاسپین

چ بهمن 20 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از اقتصاد سرآمد، پروژه احداث مارینای منطقه آزاد کاسپین، به دلایل متعدد، یکی از آن دست پروژه هایی است که پیش از اتمام پروژه کمتر می توان به آینده آن امیدوار بود. شاید بیشتر به این جهت که از الگوهای پیشین سرمایه گذاری در […]
سرنوشت-مبهم-مارینای-منطقه-آزاد-کاسپین

همچنین بخوانید: