تفاهم نامه همکاری اقتصادی ایران و عمان امضا شد/ بندر چابهار عامل تقویت تجارت دریایی ایران و عمان

زمان مطالعه: 1 دقیقه



در نوزدهمین کمیته مشترک اقتصادی دو کشور، تفاهم نامه همکاری اقتصادی ایران و عمان به امضا رسید و طرفین بر تقویت ارتباطات اقتصادی و تجارت دریایی دو کشور از طريق بندر چابهار تأکید کردند.

قیس محمد یوسف اللواتی؛ وزیر صنعت و تجارت عمان در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و عمان بر تقویت ارتباطات و تجارت دریایی ایران و عمان از طریق بندر چابهار و استفاده از زیرساخت های این بندر اقیانوسی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی تفاهم نامه فی مابین به زودی هیأتی اقتصادی از زیرساخت ها، تجهیزات و قابلیتهای بندر چابهار بازدید خواهد کرد.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای شرکت در این اجلاس به مسقط سفر کرده است و بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان نیز تحت عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و مناطق آزاد در این نشست حضور دارد.

این سفر با هدف رایزنی در زمینه های اقتصادی به ویژه سرمایه گذاری های تجاری، صنعتی، معدنی، حمل ونقل هوایی و دریایی، ترانزیت، انرژی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، فرهنگی و همچنین موضوعات قضایی، کنسولی، کار و بهداشت صورت گرفته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وضعیت شناورهای ایرانی از منظر ایمنی و فنی

پ بهمن 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت تدوین و تصویب استانداردهای ایمنی را برای شناورهای غیرکنوانسیونی، بر عهده دارد. به گزارش تین نیوز، این سازمان همچنین مسئول نظارت بر حسن اجرای کنوانسیون های مصوب و لازم الاجرای سازمان بین المللی دریایی از جمله کنوانسیون ایمنی جان اشخاص […]

همچنین بخوانید: